Tisdagkväll/natt

Nu har det blivit lungt i huset, både barn, hundar och snart alla "vuxna" sover, om man nu kan kalla oss det haha! Ja mina föräldrar är verkligen ungdomliga av sig måste jag säga, och det är jätteroligt! Tisdagen har varit en väldigt härlig dag med mycket lugn. Åkte in till Färgelanda idag en sväng och passade då på att springa till bibblan en sväng för att hitta en bok om Ernest Hemingway och den jag fann verkar vara jättebra. Det är en annan författare som har skrivit om Hemingway, tummen upp! Då vet jag vad jag skall göra på hemvisiten, alltså skriva klart talet.

Nu är jag trött och skall bara ut en sista sväng med valparna innan läggdags. Skönt! Vill inte sova lika länge som jag gjorde imorse, fy alldeles för länge! Hade klockan på 9 men drog mig till 10.30. Måste även plugga mer också, speciellt naturkunskap! Jag skall göra ellära med pappa och visade honom frågorna, där en fråga råkade vara "beskriv hur en generator fungerar". Pappa började direkt att diskutera och sa att han skulle klyva en elmotor på mitten och berätta om den, och dessutom fördjupa oss i om man övervarvar den eller något sådant i den stilen, kommer inte riktigt ihåg då jag är så kass på ellära. Tja det lät som att detta verkligen var pappas ämne :) Kommer sitta med stora öron och lyssna! Kul att han vill vara med hihi.


Ne nu är det dags att runda av surfningen, stänga av datorn och gå ut med valparn för att sedan krypa ner och sova.
Godnatt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi vad kul med böcker i födelsedagspresent! Då förväntar jag och freja oss en god kladdkaka sen då hihi =)



Idag ska vi promenera, räkna lite matte och på kvällen ska jag städa i alfta och sen bara mysa i soffan och se tv.

Imorgon torsdag så får jag pengar från akassan så då ska jag åka till edsbyn och storhandla, blir även promenad oxå =)

Fredag ska jag städa och baka bröd (fick ett jättebra recept av Jonte) sen bara mysa på kvällen med gotta och lets dance =)

Lördag blir det ju självklart melodifestivalen

Söndag hmm ja du vad ska man hitta på då? =)



Vad ska ni göra resten av veckan då? Och vilken tur att du hittade en bra bok om Ernest.



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback