Trevlig Söndag!

Nu är det redan söndag, kan ni tänka er! Jag hänger inte alls med i farten av hur fort tiden går. Ändå har jag inga schemalgda dagar med proppfullt i schemat.. hm, kanske njuter man av livet och bara lever för stunden? :) Ja det sägs ju att tiden går fort när man har roligt och då måste jag ha roligt 24 timmar om dygnet varje dag! Hihi.

Idag är det som sagt söndag och får våran del ser det ut att vara en riktigt lugn och trevlig söndag. Vid 12 tiden beger jag, Simon och Ebba oss ut på en promenad till lillbo, där vi är bjudna på lunch hos Simons föräldrar. Tror det skulle bjudas på lax idag :) Trevligt! Sedan på eftermiddagen måste jag sätta igång med svenskatalet om jag skall kunna tala på tisdag. Jag har inte ens tagit ut all fakta jag behöver och så skall jag strukturera detta till ett tal på 5 min! Inte mer och heller inte mindre. Prick 5 min! Läre tala tusentalsgånger och klocka mig för att få in hur fort jag skall tala, hur långa pauser, hur lång fakta osv. Det är svårt men utmaningar gillar jag som ni vet.

Nu har jag precis borstat ur Ebba som fäller som en dåre nu :) Ja hon fäller mycket för att vara så liten tycker jag haha! Har även hårat av hennes filt och hennes hårbädd. Känns skönt att få bort löst hår som virvlar omkring.

Dagen igår var jättetrevlig! Efter melodifestivalen (vilket bra startfält!) satte jag och Simon på en film, "Man on fire, som vi båda förövrigt tyckte var jättebra! Det var en Action/thriller för er som undrar. Filmen handlar om en yrkesmördare som får jobb som livvakt åt en liten smart flicka. Hon blir bortrövad och yrkesmördaren som hade fått livsgnista via henne skulle utrota alla som var inblandade i hennes kidnappning. Sedan får man följa honom och slutet är jättebra men känslomässigt! Ett filmtips absolut.  Vid 00.30 var vi så trötta att vi knappt hann lägga oss i sängen innan vi somnade!

Ne nu ska jag fixa iordning mig lite här och sedan surfa en stund innan vi går ut och går.
Ha en mysig söndag allihop!

Kommentarer
Postat av: Mia

Mysig söndag ni verkar få =) Vi har varit ute på en promenad i skogen nu, med massor av råddjur spår och freja vart helgalen haha, drog så min arm höll på gå av =) den filmen verkade spännande och bra. Jag såg the brave one igår efter melodifestivalen och den var kanonbra ju =) Du, vilken tid ska vi ses imorrn? Kommer du hit eller ska vi komma till byn? Jag ska städa i alfta på kvällen oxå, åker ner 16:30.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback