Finbesök

Ja idag fick jag och Ebba finbesök av Maria och Freja på eftermiddagen och stannade till 19 tiden. Hundarna fick hälsa på varandra och tyckte det gick bra. Ju mer de umgås desto bättre tror jag det går. Ebba vill bara leka och springer efter Freja vart hon än går haha! Freja är på sin vakt och jag hoppas Freja sätter Ebba på plats så hon vet att Freja är den "ledande" hunden och den klokaste. Vi umgicks, räknade lite matematik, fikade, gick ut en liten sväng med hundarna och lagade mat och åt. Potatis & purjolöksoppa, mums! Var inte igår man åt det så idag var det extra extra gott :).

Simon jobbar eftermiddagsskift denna vecka så sitter ensam nu med Ebba sovandes bredvid. Gulleplutt :) Skall börja plugga nu, inte riktigt klar med rapporten. Ebba är helt slut efter dagen, roligt :)

På förmiddagen var Simon i Bollnäs och vid 11 tiden kom hans far hit en sväng och tog med sig bilbatteriet till volvon för att ladda upp det. Jättesnällt! Är så tacksam för all hjälp man för av alla. Snälla personer runtomkring en :) Sedan hoppas jag bilen startar lätt som en plätt oavsett om det är -35 grader ute! hihi. Hoppas hoppas.

Ne nu är det dags för lite rapportskrivande. Skall på och börja med två u-länders (Vietnam och Elfenbenskusten) utvecklingsteorier och utvecklingsstrategier. Ja det är vad jag skall sitta med ikväll det. Fram till Simon slutar jobbet (22.24). Sedan film tror jag :) Blev inspirerad av Maria som skulle koka lite te nu, så snart blir det en kopp här med vid datorn! Och en apelsin.

Här är kort på Ebba och Freja från idag (fotograf är Maria) :)



Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för en trevlig dag =) Och supergod mat. Vi ska stupa i säng nu, så trötta haha. Ses imorrn.

Postat av: Mia

Ja de var jättekul att ses idag =) Tack för god mat och roligt sällskap. Vi ska stupa i säng nu, trötta haha. Ses imorrn, så kul de ska bli.

2009-01-08 @ 22:20:39
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Klara

Tittar in, tror att mia har råkade kommentera med ditt namn på min blogg. eller så har ni skrivit exakt lika:) haha. Jättesöt hund iaf!

2009-01-09 @ 22:07:48
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback