hudvård

I förra inlägget skrev jag att jag måste ta hand om mina händer bättre. Och efter att jag avslutat och skickat iväg blogginlägget pinnade jag iväg för att fila till naglarna, använde en handcreme jag haft sedan tidigare (oriflame) och målade på ett genomskinligt nagellack för att stärka naglarna. I julklapp fick jag ju en jättebra nagelfil av syrran med fyra olika steg på så snart så, då är även naglarna i topp! Mina händer kännas redan som en babyrumpa, så härligt! Att jag inte använt mig av handkräm tidigare? Det har liksom bara varit lite då och då när jag känt mig torr men jag inser faktiskt nu att man behöver en vårdande kräm till sina händer. Jag ville inte använda mig av en massa krämer av den enkla anledningen att jag tyckte kroppen kunde sköta den återfuktande delen själv. Jag använder ju redan lypsyl varje dag (utan det blir jag tokig). Men en handkräm anser jag är viktigt att ha! även en ansiktskräm, speciellt under det torra vinterhalvåret. Ja Lotta har gått och blivit påverkad av omvärlden :) Men fy, jag vill känna mig fräsch och inte ha fula händer! Thats it. Inte för att jag är speciellt fåfäng men att ta hand om sig själv och sin kropp måste man göra :) Och så är det kul också! tror jag skall ha på en ansiktsmask i helgen, bara för att lyxa till det lite extra.


Kommentarer
Postat av: Mia

Klart att man ska ta hand om sin hy och hud utan att man ska känna sig fåfäng, det är bara ett viktigt måste! Huden behöver tas om hand. Jag skulle inte kunna leva utan handcreme, har en som jag kan rekommendera från oriflame, likaså nagelvård =) Finns även väldigt bra till ansiktet oxå =) Bara att fråga om du vill ha råd eller vill köpa nått, så ska jag försöka att hjälpa dig så gott de går. Härligt med ansiktsmask, de la jag en igår, man känner sig så fräsch efteråt. Ha en supermysig helg nu så ses vi på måndag då vi ska åka till veterinären med ebba. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback