Morgonkaffet..

Är den godaste koppen på hela dagen. Nu doftar hela lägenheten bryggekaffe, åhhh så gott gott! Hade klockan på 07.50 (har det varje dag numera eller 07.30), och gick då ut på en morgontur med Ebba. Sedan låg alla tre och drog sig till nyhetsmorgon och klev upp 9.00. Det är så mornar skall vara tycker jag! När klev upp blev det frukost och nu sitter jag här.

Simon sitter här och kallar mig tant för mitt inlägg haha! Kan det vara så? :P :) Men jag måste ju skriva som en vuxen och låtsas att jag är en. Fyller ju även 21 snart. Oj 21, vad vuxet det låter. Lika bra att vänja sig, men 21 är bara nummer. Jag menar man behöver inte vara vuxen för det :) På ett sätt låter 21 spännande också! varje år blir den nya "åldern/siffran" spännande på något vis. Inte för att man ändras på en dag men bara för att få säga det.

Idag ser förmiddagen lugn ut och vid 12 tiden skall jag uträtta lite ärenden för att sedan ha lite matte på skolan. Har nämligen fastnat och behöver lite hjälp för att komma vidare. Sedan på eftermiddagen skall jag passa på att plugga så mycket jag kan. Matte och starta med naturkunskapen för denna terminen, evolution. Denna vårtermin har börjat med att göra det sista i samhällskunskapen och historian, men nu äntligen tror jag att dessa två kurser är klara :).

Nu ligger en valp bredvid mig i soffan och storsover hihi. Mysiga lilla Ebba! Hon väger 2.7 kg nu och är ca 23 cm hög, det ni!

Ne nu blir det tandborstning för att få rena och fina tänder, det är viktigt att sköta dem! Har bara haft ett hål, men på en mjölktand som jag ändå skulle tappa. Jag grät när jag fick reda på det och sedan dess, ja då har jag inte haft något hål :) Men det är konstigt att jag grät för jag tycker verkligen om att gå til tandläkaren. Eller så tycker jag om att gå till tandläkaren och bara få höra att ens tänder är fina och sedan får man gå hem.

Ne nu blir det tandborstning som sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback