Orkidé

Måndag förmiddag nu vilket betyder ny vecka som i sin tur betyder att vi nu redan kommit in i årets tredje vecka. Tyckte det nyss var nyår. Idag drog jag mig väl lite väl länge tyckte jag. Ända till 10, men eftersom jag läser på komvux så bestämmer jag själv över mina studietider och idag blir en sådan dag där kvällen blir pluggartid istället vilket inte har mig emot. För mig spelar det ingen roll när på dygnet jag pluggar, och jag älskar att plugga på det här viset. En nackdel kan vara att man inte alltid har motivation och driv i att plugga vilket man måste ha om man pluggar såhär. Det kan lätt bli att "jag gör det imorgon, eller jag pluggar på helgen istället". Jag har tur som vill så gärna plugga på universitet vilket är en drivning i att plugga hårt för att få de betyg jag strävar efter. Efter detta blogginlägget skall jag ut en liten längre runda med Ebba och sedan blir det plugg, plugg, plugg! Imorgon skall rapporten vara klar och till nästa måndag skall det sista historiaarbetet vara klart (sedan är både samhällskunskapen och Historian klar shohooo). Återstår gör Matte C, Eng A, Naturkunskap B och Svenska B som skall vara klart 15 maj.

Denna vecka jobbar Simon förmiddag (05.48-14.00), Ja roligt för då lagar vi mat tillsammans och umgås mer! :)

Vill även berätta att när jag var hemma på västkusten under julledigheten så passade orkidén i lägenheten på att blomma. Så fint när de äntligen blommar :)



Nu blir det promenad sedan rapportarbetet som jag hoppas göra klart ikväll.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å Orkidéer är så fina! Rosa gillar jag mest eller vita:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback