Livet leker :)

Nu har veckan redan kommit till onsdag d.v.s. inte mångar dagar kvar till helg igen. Att tiden kan gå så rasande fort :) Och jag njuter av livet!

För mig består denna terminen av plugg på komvux. 1 september började jag studera på komvux heltid fram till 15 maj, d.v.s. 7st 100 poängskurser. Nu är jag klar med Matte A, Samhälle A, Historia A och Engelska A. Kvar denna terminen har jag Matte C, Naturkunskap B och Svenska B. Om man tittar på vad jag gjort och skall göra så blir vårterminen mycket lugnare än hösten. Jag valde själv att lägga upp det så då jag tycker om att kämpa för att senare få mer ledighet i slutet då värmen och våren kommit hit :)

Under julledigheten, införskaffade jag mig även en liten tikvalp vid namn Ebba. En blandras som jag starkt tycker om! Hon är charmig och väldigt duktig! Lagom storlek och lagom energi. En hund för mig alltså :) Nu har hon blivit tre månader och i Mars/April startar valpkursen jag starkt längtar till. Vill sedan bygga på med en fortsättningskurs och ev. agility, men det ligger längre fram i tiden så det tar vi när det väl blir aktuellt. 

Boendet är i Edsbyn i en liten etta med sambon Simon som jobbar skift på en plastfabrik, där han verkar trivas väldigt bra :) Vi har varit ett par 3 ½ år nu, men det känns som igår vi möttes! Att bo i en etta är alldeles perfekt för två ungdomar. Inte alltför mycket att städa och så är TV:n nära sängen :P Men det hade inte varit fel med ett eget sovrum. Men det är också en sak som kommer senare i livet, när man har ekonomi till det. Studentlivet är fattigt men man skall vara jätteglad att man får pengar för att man pluggar istället för att betala för utbildningen och sedan försörja sig någonstans under tiden. Heja Sverige på det!

Till våren skall jag söka till ekonomprogrammet i Göteborg men skall även göra det på högskolan väst, då jag inte tror mina betyg räcker till. Är det någon som gått på någon av skolorna och kan berätta om dem? Väldigt nyfiken! Är det någon större skillnad mellan olika universitet/högskolor? Är utbildningarna demsamma över hela Sverige? Om någon vet, kommentera :)

Jag måste säga att jag är jättenöjd med livet och har alltid varit det! Visst kan man bli irriterad och arg ibland men det måste man få bli. Och det säger ju inte att man inte tycker om livet. Åh tänk så mycket roligt det finns att göra? Det finns så mycket att man blir snurrig haha! jag älskar även att längta efter saker. Nu längtar jag till att komma hem till familjen och hälsa på i februari, New York resan med Simon och hans familj och såklart till vår/sommar och värmen :) hihi. Sedan finns det saker man längtar till varje dag. Sådana roliga saker som att hälsa på Maria och Freja, när Ebba får leka med andra hundar, när Simon kommer hem från jobbet, alla söndagar vi är hemma hos Simons föräldrar, när man blir klar med ett skolarbete osv. Jag uppskattar varje ögonblick och det gör hela livet roligare :)

Oj vad jag babblar om allting! Men kul var det. Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe och surfa framför datorn och njuta av den lugna förmiddagen :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilket härligt inlägg du skrivit, man blir alldeles glad då man läser det. Du är alltid så glad och positiv, kan inte du smitta av dig lite =) Är glad att jag fann dig som vän, likaså Freja är de med hihi. Vi ses imorrn! Plugga lungt. Kram från oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback