Antagningsbesked

Det är Fredag kväll och vi (jag och Simon) skall lägga oss om en liten stund. För mig är det jobb imorgon mellan 07.30-16.00 och runt 18.00 åker vi ettt gäng ut till Grebbestad (Jag, Simon, Jessica, Hampus och Nicklas). Kul kul kul! :) Vilken underbar dag! Vi alla håller tummarna för att det blir uppehåll och härlig temperatur ute för nu är det verkligen ruggigt ute. Det känns som att hösten är på intåg fast det bara är juli. Blä! Men hålla tummarna det gör vi och det blir Grebbestad i vilket väder det än är.

Igår kom Simon hit och åkte tåg under i stort sett hela torsdagen. Snälla, underbara Simon :) Kul att få vara med honom igen efter några veckor åtskilda. Jobbar dock mycket i juli (vilket jag tycker är skitroligt) men det är inte hela dagar varje dag så mycket tid blir det tillsammans iallafall. Dessutom behöver vi tid att planera till.....Hösten! Eller tja till augusti för idag fick vi båda nämligen reda på att vi kom in på våra respektive program i Trollhättan. Shooooohooooooooo! Den nyheten imorse fick mig att bli pigg på mindre än en sekund!! Fasen vad jävla roligt om jag får uttrycka mig så. Så snart blir han en datastudent inom systemvetenskap och jag en ekonomstudent. Fan vad kul! ursäkta språket i detta inlägg. Haha!

Nu har vi börjat och redan varit duktiga med att skriva en planeringslista som skall göras och planeras inför flytt m.m. och på onsdag nästa vecka skall vi på visning av studentlägenheter och förhoppningsvis får vi en redan då och massa information. Dessutom är dessa studentlägenheter nybyggda med första studentinflytt nu första januari 2009. Känns helt underbart att förhopnningsvis flytta in i en väldigt ny lägenhet! På listan står det bl.a:

1.  Adressändra.
2.  Säga upp/flytta telefoni, bredband.
3.  Byta elleverantör.
4.  Fixa parkeringsplats och se vad den kostar.
5.  Söka CSN bidrag/lån.
6.  Dotorbord till inköp?
Och en hel del punkter till och det lär tillkomma en del. Åh tänk att det skall bli så kul att börja plugga! På högskola. Ja verkligen!

Nu är det lite tv innan läggdags. Sa jag även att vi (jag, mormor, syster, lillebror och Simon) har bakat halva dagen idag? Två rulltårter och minst 150 kanelbullar blev det! Mums!


Kommentarer
Postat av: Mia

Stort grattis till er båda, så kul att ni kom in på skolan. Synd att en annan bara är på reserv än så länge, bara vänta och se! Kommer jag inte in på nån utav skolorna nu, så kommer jag ner å hälsar på er i september nått tag :)



Gott med kanelbullar. Hoppas att ni får det så kul i Grebbestad ikväll och att ni får bra väder. Här är det uppehåll idag, inget regn än ialf. Jag ska ut å gå nu, sen bara ta de lungt tills jobbet väntar 14:30.



Vi höres mer. Kram.



Postat av: Ellie

grattis till intagningen!!=D

2009-07-11 @ 17:06:07
URL: http://borghansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback