Flytt, snart! :)

Har jag nämnt att jag är ledig idag? Isådanafall gör jag det en gång till :) Är seg idag! Är det för att man är ledig eller för att man jobbar mycket och behöver vila upp sig emellanåt? Iallfall så älskar jag jobbet och att jobba! Känner vilken tur man har som fick ett jobb i sommar. Av cirka 40 jobb jag sökte och ett svar. Jag säger det igen, är verkligen glad att jag har jobb i sommar! Och så börjar vi (jag och Simon) att plugga snart. Det är inte alls långt kvar. En månad ungefär precis till höstterminen startar! inte klokt :) om cirka 2 ½ vecka åker jag upp till byn och då blir det flytt på gång. Alla möbler skall in i ett släp (hoppas vi på) och så får jag låna pappas volvo, som är av model kombi, det vill säga mycket större packyta än min. Inte minst på höjden! Så vi är två bilar (tror jag) och ett släp från byn. Hoppas allt får plats och vad snälla våra föräldrar är som hjälper oss. Verkligen :) Ett stort tack till dem. Börjar bli lite pirrigt nu. Har suttit inne och kikat lite på ikea bl.a. annat. Vi behöver ett större skrivbord till våra datorer och en bra pluggyta, matchande sängbord och jag behöver en datorstol. Och ja jag har redan hittat alla tre nämnda saker men vi skall titta runt lite och det blir inte inköp förrän vi vet hur mycket yta vi har kvar då möblerna kommit tillrätta i lägenheten. Vi har ungefär samma yta på lägenheten nu som innan bara det är nu är kök och vardagsrum ett rum och sovrummet i ett eget rum istället för så som vi haft nu och haft eget kök och delat vardagsrum med "sovrum". Finemang.

Nej slutpratat om det. Jag är iallafall lite pirrig inför flytten :) För den är ju snart! Nu blir det tv ikväll. slapp och seg idag. jobbar ett kort pass imorgon mellan 16.00-21.12. Skön tid! På fredag 14.00-21.12 och på lördag delad tur d.v.s. 07.30-12.00 och 16.00-21.12. Ja så ser jobbandet ut denna resterande vecka. hoho. Hejdå på er alla och ha en riktigt trevlig fortsatt onsdagkväll!

Vårat kök i byn. Rymligt och fint! Härlig utsikt och ja till och med lite "sjöutsikt"  om man tittar noga ut. ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Där kommer jag bo snart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback