Bilfärd + jobb

Nu sitter jag i Ödeborg igen och bloggar efter några dagar uppe i södra Norrland (Edsbyn). Tiden i byn har varit jätterolig och dagarna bara schvissade iväg! Imorse ringde klockan 04 men drog mig till 04.30 för att sedan packa ut all packning i bilen, käka frukost, rasta Ebba för att sedan börja bege sig ut på vägarna ett antal timmar framöver. Jag och Ebba började åka vid 05.30 och var framme strax efter 12.30 så det gick snabbt och smidigt trots att jag var lite nervös inför hur vädret skulle vara och det där med vilt på morgonen. Tänkte inte på att det ljusnar väldigt tidigt så när jag började åka var det näst intill dagsljust tyckte jag :) Iallafall i Edsbyn. Kom hem till Ödeborg en sväng och vid 15.30 åkte jag till jobbet (konsum) och jobbade kvällspass med Sofia. Det gick bra (tror vi?) hehe! Första gången vi två stängde, som är två sommarvikarier!

Nu är jag sådär härligt trött och kan stupa i säng närsomhelst. Men lovade att invänta mamma som är ute med jobbet och firar en arbetskamrat som fyllt år för ett tag sedan. De är ute i "bushen" i ett tält tror jag och det skall bli intressant att höra vad de haft för sig :) Nej nu blir det tv en sväng innan läggdags.

Hoppas ni haft en bra lördag!
/Lotta

Dalporten som man finner i Grängesberg! Mysigt ställe förövrigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback