Midsommar

Det är det just idag! Midsommarafton. Vaknade runt 8.30 och förmiddagen har varit lugn. Har plockat blommor som skall bli en liten krans till Ebba. Se om man kan fota lite idag och lägga ut på bloggen sedan. Om en liten stund kommer mormor över och då skall vi fortsätta göra klart tårtan som hon påbörjat (marängtårta). Mums! efter det börjar festen då det blir att äta gott (sill, färskpotatis och det som hör till midsommar) och öl till det! Köpte olika sommaröl på systemet som skall bli kul att prova ikväll, bland annat åbros sommaröl :). Andra aktiviteter blir det som bl.a. kubb! En riktigt mysig midsommarafton med andra ord! Härligt att vara ledig idag.

Nu skall jag ut till de andra och strax påbärka tårtan. Jag önskar alla en riktigt trevlig midsommarhelg!  För oss blir den riktigt trevlig, skall även jobba en sväng imorgon kväll men det är bara några timmar så midsommarhelgen ser jag fortfarande som ledig :) Shohoo, nu äre midsommmar och snart kläcks den första ölen! Jag är stolt som dricker VÄLDIGT måttligt. Så det där med att dricka sig dyngfull är något helt patetiskt och inte ens kul.. Lagom är alltid bäst och det håller jag med om :).

Nu åter till midsommarfirandet hihi. Tjingeling.

Midsommar i Dalarna förra året.










Kommentarer
Postat av: charlotta

Hej!

Vad mysiga bilder från dalarna, dit måste jag också åka något år. Men var du hemma i helgen då, mysigt!

Glad midsommar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback