Tre dagar

Nu har det gått ännu tre dagar sedan jag bloggade. Kan inte säga att jag blivit speciellt bättre på att blogga nu i sommar som jag trodde.. Men jag skyller på det fina vädret som gör att man gör annat än att sitta vid datorn vilket är otroligt härligt :) Tål verkligen inte datorn i dessa högsommardagar! Dessutom blir min laptop snabbt varm och alstrar värme i det lilla rum jag sover i, vilket betyder ännu mer värme. Älskar att sova i kyligt rum och då kan ni tänka er hur mycket datorn står på dessa dagar. Det vill säga absolut ingenting :)haha!

Jobbade fredag, lördag och söndag och är ledig både idag och imorgon. Har åkt till akuten här i Färgelanda idag med lillebror Rickard som fått ett myggliknande bett mitt på ögonlocket och det har lyckats inflammerats såpass mycket att han har svårt att öppna det och svullet är det också! Stackars lillebror. Men med ett besök hos sköterskorna fick han kovepenin (penicilin) och någon allergitablett mot klåda i ögat. Sköterskan trodde även att jag var mamma. haha! Men det är inte första gången jag fått höra det och jag tar det med ro :) Alltid roligt att säga efteråt att man är storasyster. Men jag var ju trots allt 14 år när han föddes så det är inte konstigt då jag kommer med honom till vårdcentralen.

Efter ett besök hos vårdcentralen åkte vi hem och jag solade en sväng och senare på eftermiddagen åkte jag, Rickard och mormor ner till Uddevalla en snabbis då mormor skulle ha planteringsjord och lite blommor för att piffa upp lite runt lägenheten :) Hon köpte även glass som vi sedan fikade med på trädgården och det finns inge härligare än att fika en sommardag, utomhus!

Nu är det sängdags och imorgon kommer ännu en dag med ledighet :) Jobbar onsdag, fredag och lördag denna vecka, en alldeles lagom vecka med både jobb och ledighet. Så underbart att ha ett jobb i sommar, dessutom är det ett väldigt roligt ett :) Roligt med kunder. De är så olika och alla åldrar! Nu är det dessutom massvis med kunder som köper glass, dricka, grillgrejer och jordgubbar! Man blir inte lite läskad när man sitter där och blippar hihi.

Nej nu läggdags med en bok! Godnatt allihop


Kommentarer
Postat av: Mia

På en skala på 1-10 så är jag nog 9,5 nervös haha, du då? Ja snart får vi veta om vi kommer in på skolan. Jag fick oxå ett mail igår om en visning på en lägenhet som eidar har, men jag har ju ingen möjlighet att åka ner och kolla, synd.



Idag har vi haft en underbar dag hos Anders och Anna. Läs min blogg får du se bilder och så :)



Ja vi saknar er med, ska du veta. Jag skickade ett sms igår till dig. Men vi får höras på telefon nåndag, jag kan ringa på söndag eller om du ringer, svarar vi inte så är vi bara ute, men då ser jag att du ringtt så då ringer jag upp :)



Ha de så bra vännen min! Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback