Veckan som varit

Jag är verkligen inte bra på att uppdatera bloggen.. haha! Men jag är ingen datormänniska alls. Surfar knappt, har inte ens på datorn varje dag. Men nu så, nu har jag både på datorn och är på blogghumör.

Har bl.a. jobbat idag mellan 10-15 (var extrainsatt att plocka upp varor) och för att vara första gången tyckte jag det gick bra. Jobbade även igår två pass mellan 8-11 sedan 14-21, och jobbade kväll med mamma. Det var kul! :) Svenssons som svängde runt i butiken på kvällskvisten. Efter jobbet idag åkte jag ner till Uddevalla (studenten idag hihi) och hämtade syrran som hade grattat många av sina vänner och hjälp vad roligt det var att åka i stan där alla olika åk med studenter i fanns :) Man satt och dagdrömde när man körde, på då man själv tog studenten för två år sedan. Åh det var så underbart roligt, ett minne för livet! Jobbar även imorgon ett kort pass mellan 15.00-19.00 och sedan kommer pappa hem från arbetsveckan i Kungsbacka :). Åh vad roligt man har här hemma! Mycket som händer.

I helgen är det nationaldagen men vi är inte familjen som direkt firar något annat än julafton, nyår och midsommar men jag har lagt förslag på att äta matjesill, färskpotatis och gräddfil med gräslök i på lördag! Imorn efter jobbet tänkte jag även köpa hem jordgubbar, kanske blir det årets första gubbe imorgon! Namnam. När man sitter i kassan och blippar dessa stinker de bara jättegott och man blir inte annat än läskad när man sitter där haha. På måndag har jag planerat att åka upp till Edsbyn under min långledighet på cirka två veckor om de inte ringer in mig för jobb vill säga. Men planerat är det iallafall och jag vill inte missa Simons fördelsedag som är 9 juni :) Ja då blir han 23 och firande skall det bli! Vill ju också hälsa på Maria och Freja! Såklart :) Det blir byn en vecka är det tänkt om jag som sagt inte blir inringd för jobb för där vill jag inte tacka nej. Blir glad för varje tid men samtidigt är det roligt att ha en del lediga dagar. Tänkte åka till Dalarna och fira midsommar där med Simon och hans släkt men så blev inte fallet då jag jobbar torsdagen 18 och sedan på midsommardagen på kvällen. Men det blir Ödeborgsvallen istället hihi och familjen. Vi firar lite grann i familjen med mormor :)

Är även klar med skolan nu (komvux), fick hem betygen idag och det känns jättehärligt! Höjt fem betyg nu ytterligare och jag ser verkligen fram emot till att börja plugga i höst! Hoppas man får ett positivt antagningsbesked :)

Nej nu skall jag lägga mig i sängen och läsa en stund innan läggdags. Åh vad lycklig man är och man skall verkligen leva livet och ta vara på det! Livet är roligt :) Nästan jämt! haha. Har många tankar som flyger i mitt huvud nu. Skall också komma ihåg att ringa skog och träfacket imorgon för att få ett övergångsbevis. Skall nämligen byta över till handelsfacket.. Hm måste komma ihåg! De har telefontid mellan 9-11 imorn. Måste komma ihåg!

Det är fredag imorgon. TREVLIG HELG! hihi.
P.S. Längtar till vi skall ner till morbror Micke i Göteborg över en helg för att grilla, umgås och säkerligen blir det liseberg där tyrolen och femkamp väntar! Ja tänk att det är sommar nu! Skall kolla upp när Grebbestadsfestivalen är också, den får man inte missa!

Oj vad jag pladdrar haha! Blev så ikväll :) Nu åter till sängen där boken väntar. Ha en fortsatt trevlig kväll och helg alla!


Jag och Simon i Göteborg 2005 :)



Lite New York bilder från Aprill 2009 :) Några utplockade av de cirka 600 vi tog sammanlagt! Ett ställe jag definitivt vill till igen :) Vilken resa!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mia

Men vad skoj att du kommer hem till veckan, då läre vi ses!! Jag jobbar mån-ons-tors kväll och fredag dag. Vi får höras mer om de :)



Nu har jag packat klart allt och sitter bara och väntar på att man ska få åka ner till stockholm :) bussen går 16:30 från Bollnäs, ska bli sååå kul!



Ha en supertrevlig helg ni med! Kram från oss. Saknar er nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback