Det nationella talet

Ja det var ju det. Jag skall ju göra klart det idag för att kunna hålla det på tisdag förmiddag men jag har ändrade planer. Jag insåg att ämnet jag hade valt om de mörhyades acceptans i världen är ett alldeles för stort ämne att bara hålla i fem minuter. Nu ger jag mig istället på miljöengagemanget! Se om jag istället kan hålla detta i fem minuter, för även detta ämne är otroligt stort! Vad kan vi göra för att påverka miljön? Japp också väldigt intressant. Och jag själv tänker rätt mycket på miljön och anser att alla kan inte göra allt men alla kan alltid göra något :) Detta ämne passar mig mer än perfekt!. Dessutom väldigt drivande att prata om :) Massa olika meningar om att kunna förbättre miljön till ett mer hållbart vis och att dessutom utnyttja naturens resurser på rätt sätt istället för att förstöra den.

Oj ja man kan prata om miljön oändligt länge och alla har vi vår mening om vad vi tycker om detta. Jag älskar diskussioner synd bara att vi inte diskuterrar så mycket efter talet. Man skulle haft en diskussionsdel efter varje tal om talets ämne.

Nej nu åter till talet. Se hur detta slutar tillslut. skall nog ta en liten break också en stund, för det är ju trots allt söndag idag.

Kommentarer
Postat av: mia

Hihi klart att du får sno listor från mig :) Roligt att svara på sånna ibland.



Vi ses på onsdag! Ha en bra måndag och tisdag och lycka till på redovisningen och provet! Du kommer klara de galant :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback