En kopp eftermiddagskaffe

..har jag här bredvid mig nu och åh så god den här koppen är! :) Andra koppen för idag. Brukar faktiskt oftast bara bli en men idag var jag så kaffesugen när jag ändå sitter och studerar hela dagen och åh vad got det är! Nam, nam säger jag.

Var på skolan näst intill hela förmiddagen idag. Hade först mattelektion. Lämnade där in en ilämningsuppgift som Lina rättade och den gick jättebra. Började sedan på nästa kapitel som är potens- och logaritmekvationer. Det är det jag främst kommer ihåg från C kursen då jag läste den på gymnasiet. Haha och det jag kommer ihåg är att man fick använga logknappen på miniräknaren och det var jag så fascinerad över! Ja ikväll blir det mycket matteräknande. Skall vara klar med detta till nästa tisdag, för sedan åker vi ju till New York och då kan det vara skönt att ha gjort klart kapitlet helt. Efter matteräknnade var det dags för det nationella muntliga talet, och nu sitter jag här med en kopp kaffe efter en nervös tid i skolan. Ja idag var jag extra nervös, varför vet jag egentligen inte. Och jag känner att det är behövligt att öva sig att prata inför folk och prata om något som skall handla om ett visst innehåll med struktur (intresseväckande inledning, huvudtext och en stark och tydlig avslutning), ja det är helt enkelt en konst att tala! Tur man kan öva, för det sägs ju att övning ger färdighet :) Faktiskt så är det så otroligt roligt att uvecklas även om det just för stunden kan kännas tungt ibland och man vill bara gräva ner sig. Men när man väl klättrat över hindret kommer sedan lättare hinder som lättare kliver över och man blir så stolt över sig själv. Hela livet är en lärdom.

Oj vad jag började pladdra då, bara av att ha haft ett muntlige tal i skolan. Mina tankar är analyserande idag kanske! Då läre man sitta med evolutionen också, har bara en fråga kvar :) Åh vilken skön tisdageftermiddag!

Kommentarer
Postat av: ellie

Hej!



Hoppas talet gick fint och att du får bra betyg på den. det brukar du ju få så:) kramis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback