En skön söndag

Ja igår slocknade både jag och Simon snabbt. Simon hade tänkt att gå till Edsbyns lokala pub igår men det behövdes förköpta biljetter dit och eftersläppet började inte förrän 00 så han gick hem till mig efter en stund redan och vi gick och la oss rätt tidigt efter den underbara dagen igår :) Jag tänkte se klart american pie 2 som gick på tv men somnade mitt i så det var bara till att gå och lägga sig. Och att vi somnade rätt tidigt igår gjorde att vi vaknade tidigt idag hihi. Jättemysigt att vakna och vara pigg vid 08 tiden. Vi låg och drog oss extra idag eftersom Ebba är hos Simons föräldrar. Vi skall dit på lunch lite senare idag, jättetrevligt! Den traditionella söndagslunchen som det nu för mig var ett tag sedan då jag varit ner till min familj och hälsat på. Tror det skulle bjudas på skinkstek, mums! :)

Efter dragande i sängen till 9 tog vi oss en rejäl frukost med rostade mackor med mjölk, mums! Och såklart en kopp kaffe efter det. Surfade lite grann och sedan städade vi lite i lägenheten. Damsög bort allt grus och gick till återvinnigen med skräp och lite burkar sedan helgen. Sedan passade vi på att göra en matlista för veckan och handlade så mycket vi kunde så vi slipper det i veckan. Detta är något vi skall bli bättre på! Veckohandla och planera veckomat. Då slipper det bli "hjälp vad skall vi äta idag, vi har ju typ ingenting hemma, och så blir det en färdigrätt!" Skall snart ta tag i disken och skura rent under diskbänken.

Och igår missade vi robinson. Det går repris idag 11.30 på fyran för er som också missat det. Vi hinner se en stund för vid 12.15 promenerar vi bort till Simons föräldrar :) Vilken härlig dag säger jag! Söndagar är veckans härligaste dag.

Måndag: Veckans ta tag i arbetet-dag. Alltså plugga hela dagen! Göra ärenden.
Tisdag: Extra mycket fika-dagen, plus arbete.
Onsdag: Man pluggar lite mindre och det blir mer en ta det lungt dag.
Torsdag: Effektivt pluggande på dagen för att ha en riktig myskväll framför tvn.
Fredag; Veckans gladaste dag. Inför helg som man ser fram emot :)
Lördag: Gå ut dagen eller nöjesdagen! Shoppandet m.m.
Söndag: Veckans härligaste,skönaste dag. Man vilar upp sig för att få nya krafter inför den nya veckan.

Ne nu till disken!

Jag hoppas alla får en riktigt trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Lotta!Nu har du missat halva dagen när du inte gått upp förrän kl. 9.00. Skäms.Nu blir det till att stress på så att du också hinner laga middagsmat för veckan och frysa in.Hi Hi Ha det bra. Du kan väl maila mig din mailadress??



Hälsningar moster Eva

2009-03-22 @ 13:14:08
Postat av: mia

Vilken mysig dag! Vi ses imorrn. Vi kommer med 9:20 bussen, tror jag tar med mig Freja. Hon och Ebba kan ju vara i lägenheten då vi går till skolan. Eller vad tycker du? Ska jag lämna henne hemma?



Ha en forts trevlig söndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback