Lista

Hittade denna lista inne hos Maria. Ja ta och gör den också vettja om ni har lite tid över!

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Ann-Charlotte

Smeknamn:  Lotta, Lottis

Låt som när du är ledsen sörjer till? Fina ballader kan man lätt få tårar i och vill jag gråta så sätter jag på lugna fina låtar.
Beroende av: Lypsyl!

Vad tror folk om dig? Att jag är positiv och vissa blyg och lugn tror jag.

Stämmer det? Ja det tycker jag. Men jag är inte lika blyg längre vilket är bra :).

Vad får du oftast komplimanger för?: Att jag är lång, har stora ögon, fint leende har några sagt (tack!) :) Bröst har jag alltid fått höra, om ni vill veta det också.
Vad säger du för att imponera på någon? Oj, nej jag kan inte säga att jag försöker imponera på någon. Sedan är jag mig själv och har inte "speciella uttryck".

Hur imponerar man på dig?: Att vara sig själv såklart. Att försöka imponera på någon och vara någon annan kan bara göra det värre.

Brukar du skratta för dig själv? Hehe ja självklart! Bl.a. är det är så roligt att tänka på gamla minnen och vissa är så roliga att man skrattar :).

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Hej, vad gör du? (från Jeanette på komvux).

Var bor du?: I en bostadsrätt med Simon i Edsbyn :)

Trivs du där?: Ja absolut, men jag tycker jag har lite vääääl långt hem till mina föräldrar/släkt/gamla vänner. Vill neråt västkusten och plugga och bo ett tag, men Edsbyn är ett perfekt familjeställe!

Äger du några converse: Nej tyvärr men varit nära ett tag.

Sprit, cider, vin eller öl: Ja det spelar ingen roll men när jag väl dricker vilket är sällan så blir det vin eller öl. Drinkar är sällan och cider nästan aldrig.

Brukar du bli för full: Nej jag har nog aldrig varit "för full". Visst har jag spytt men det var i början och när jag druckit för fort men jag har aldrig haft minnesluckor eller däckat någonstans.

Vad har du för mobil operatör: Telia refill.

Är du allergisk mot något: Nej inte vad jag vet eller kännt av vilket är otroligt skönt :) Tycker synd om de som är det!

Har du haft sex idag: Nej det har jag icke.

Hur svarar du i mobilen: Hej till de jag vet, är det ett okänt nummer Ann-Charlotte eller Lotta.
Vem ringde du senast?: Mamma ringde idag :)

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Oj vi pratade ca en timma så vi sa mycket kul! Vi pratade bl.a. om New Yorkresan om hundarna m.m.

Antal timmar sömn inatt: ca 8 timmar.

Sov du ensam: Nej, Simon sover såklart bredvid i en120 cm säng haha! Men faktiskt är det rätt lagom, speciellt om man bor i en etta. Sedan får Ebba komma upp ibland :).

Brukar du komma i tid: Ja

När mår du bra: Jag mår nästan alltid bra. Eller jag kan nästan säga alltid. Visst har man sina dåliga dagar eller timmar, eller mår dåligt men ändå mår man bra samtidigt, förstår ni hur jag menar? Man kan må dåligt ytligt men må bra inombords och är man oroad mår man dåligt för den saken men bra för andra saker, om ni förstår?. Så jag mår bra av det mesta och tycker det mesta är roligt :) Jag älskar att fika, umgås och utvecklas! haha.

När blev du fotad senast: På Edsbyns bandyfinal förra helgen.

Hur känner du dig nu: Slö, glad och förväntansfull. Njuter av en fredagkväll hemma framför tvn :).

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, gul, korall tror jag. Grönt har jag också en del.
Vad tycker du om fötter: Njae, inte så mysiga kanske. Lite fotfobi faktiskt.

Vad saknar du: Min familj, men vi ses snart :)

Hade du en bra kväll igår: Ja självklart. Men var lite oroad över att hinna göra klart svenskatalet faktiskt. Lite stressad på kvällen men Simon hjälpte mig att försöka lägga det åt sidan och ha kväll :) Snälling!

Favorit dryck på morgonen: Mjölk och Kaffe
Rakar du benen: Ja självklart! Senast i förrgår.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Olika men när Simon jobbar förmiddagsskift lägger vi oss vid 22 och när han jobbar kvällsskift lägger vi oss vid 00 tiden.

Är du blyg?: Njae inte nu längre men är inte den typen som vill vara i centrum heller.

Sysslar du med någon idrott: Nej, men har tränat gymnastik när jag var 4-6 år, ridit ca 7 år, tränat judo ca 5 år och testat på bl.a. taido, fotboll. Funderar på att ta upp en sport igen om något tag :) Men vad vet jag inte.

Vill du hellre ha mail än brev: Det spelar absolut ingen roll men brev känns mer personligt, mejl är mer miljövänligt :).
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Njae, visst kan man tycka någon är snygg vid första ögonkasten och falla för charmen men kärlek tar väl ett lite längre tag tycker jag. Vissa kanske tror och upplevt det men inte jag.

Har du spytt offentligt: Ja eller ja offentligt och offentligt det beror ju på men en av de första gångerna jag drack öl hemma spydde jag på golvet och hann inte till toaletten.. Usch! Tur jag lärt mig nu :)

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Umgås med alla killkompisar och se vad de snackar om när de träffas :) Riktigt killsnack!

Är du nöjd med ditt liv: Ja men självklart! Sedan har jag mål som jag vill uppnå, bl.a. att utbilda mig till det jag vill, ha ett jobb jag trivs med och en fast bra inkomst och ett fint boende :).

Är du bortskämd: Nej det tycker jag inte. Men mina föräldrar/släkt har ställt upp väldigt mycket för oss barn, ändå har vi svårt att ta emot saker och blir rörda. Så är även min syster.

Vad gör du i morgon: Högskoleprovet! :)

Vad är det värsta du vet?: Djurplågeri och avundsjuka! Människor som klagar på typ allt istället för att uppskatta livet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Oj det är inte så mycket eftersom jag är student och skall klara mig på 2680 kr i månaden drygt. Simon får stå för alla räkningar medan jag har hand om bilen.. Känns tråkigt men utbildning ger så mycket senare!

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Ingen speciell jag kan komma på.

Vad längtar du till?: Familjen, sommaren, att börja på universitetet/högskolan, flytta närmre familjen.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja men absolut! Underbara vänner! Är jättetacksam :)

Vad använder du för shampoo?: Wella, både shampo och balsam. Tycker det fungerar bra på mitt hår.

Vad är det finaste du fått?: Oj jag har fått så mycket så jag kan inte säga nå speciellt men New Yorkresan är den största och nyaste! Är otroligt lycklig lottad och fått så mycket fint.

En speciell dag du minns: Oj minns många härliga dagar. Men alla Bulgarienresor minns jag tydligt. Även studentbalen och studenten.

Hur gammal är du: 21

Tycker du om någon just nu: Ja självklart. Älskar min familj, Simon och Ebba! Sedan tycker jag om släkt och vänner!

Du samlar på: Samlar inte på någonting. Förr samlade jag på frimärken fram till min morfar gick bort 2002. Han var alldeles tokig i frimärken! :)

Gröna eller röda äppeln: Både och men röda royal gala är mina favoriter :).

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min familj. Sedan kan jag prata om allt med Simon och Maria också,

Gillar du golf: Har aldrig testat golf men har alltid velat. Minigolf är superkul :P
Vilken tid gick du upp idag: 07.45

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Har du strumpor på dig nu: Ja, randiga strumpor.

Är det okej att gråta: Ja men självklart det måste man göra! Det hör till. Man skall inte hålla inne sina känslor. Ut med dem!

När grät du senast: Hm måste tänka efter. Det är då och då men nu var det ett tag sedan faktiskt. Brukar grina när jag lämnar Simon eller min familj men sist gick det faktiskt bra för jag visste att jag snart skall få träffa dem igen :).

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Spara, ge till min familj plus syskon, betala utbildning, shoppa, resa.

Bär du glasögon eller linser: Nej

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, bara kläderna har bra kvalitet. Noppar de lätt blir jag arg! 

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Allt mellan 07.30-9.00.

Har du piercing: Hål i öronen. Navelpiercingen har jag tagit ur. 

Vill du gifta dig: Ja det vill jag, tror jag. Men jag vill ha kvar mitt efternamn tror jag :)

Vill du ha barn: Ja, tror det lutar åt två. Skall bli kul att se senare.

Solar du ofta: Nej de gör jag inte. Bara på somrarna numera. Kanske att jag och Maria solar nu till våren innan sommaren i solarium. Annars ute med måtta. Men älskar att vara ute på sommaren! Kan inte vara inne då.

Är du bra på att laga mat: Haha nja det kan jag inte påstå men några rätter kan jag faktiskt laga. Är under inlärning!

Är du flygrädd: Njae men det är inte så kul heller. Nu när vi skall flyga till New York kommer jag troligen ta en åksjuketablett, men mycket är för att jag vill sova på flyget också och man blir så fruktansvärt trött av dem :P

Hur vig är du: Var MYCKET vigare när jag var yngre, nu blir jag bara stelare och stelare känns det som..Haha!

Är du musikalisk?: Nej

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten! Det är det som släcker törsten bäst.

Vilken är din favoritglass: Gammaldags vaniljglass, och sorbet.

Tror du på ett liv efter döden: Vet inte, blandade meningar men visst varför inte?

Tycker du om sushi: Vet ej, har tyvärr inte smakat. Men vil gärna bara för att :)

Vad äter du helst när du ser på film: chips, lösgodis, ostbågar.

Bor dina föräldrar tillsammans:Ja det gör dem, men pappa jobbar borta på veckorna nere i Kungsbacka.

Har du tandläkarskräck: Nej, tvärtom, jag älskar att gå till tandläkaren :) Som ni kanske vet är jag noga med tänderna och tycker att man skall hålla dem fräscha!

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både och.

Vilken ögonfärg har du: Blåa.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja det har jag, men det var hemskt längesedan. Det jag tänker på är då jag och syrran bråkade när vi var små och då var jag rätt liten och somnade gråtandes vissa gånger.
Biter du på naglarna: Nej inte längre och det är jag stolt över :).

Röker du: Nej och har aldrig provat heller.

Hur ofta tränar/motionerar du: Promenerar varje dag eftersom jag har hund nu. Annars rätt lite måste jag erkänna. Men vill komma iform igen och träna hårt regelbundet.
Senaste låt du hörde? Mando Diao - Dance with somebody.

Nu skall vi fortsätta titta på let´s dancefinalen :) Ebba stensover! hihi.


Kommentarer
Postat av: mia

man blir så glad då man läser din blogg, för du är alltid så positiv och glad =)



ska vi plugga nå till veckan? och ta en promenad med vovvarna plus fika? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback