Slingning pågår..

..Ja nu sitter jag här med mössa och väntar på att slingorna skall bli klara, bara att tvätta ur :) Haha! Galet egentligen. Det känns konstigt efter flera år med mörkbrunt/mellanbrunt. Men det finns inget somrigare än ljusar slingor, håller ni inte med? Snälla syster yster Jessica och Hampus hjälpte mig, och trots att jag ville ha rätt få slingor och ganska tunna så gick det ändå åt två paket. Visserligen är det inte jättemycket i dem men en ändå! Se om jag lägger upp lite bilder på resultatet senare.

Igår var vi som sagt och bowlade på kvällen hihi. Hur kul kväll som helst! Från Ödeborg åkte jag, Jessica, Hampus och Jacob och nedanför lane hämtade vi söta Emma :) Väl nere i Uddevalla mötte vi upp Hanna (min gamla klasskamrat) och hennes pojkvän. Hur kul som helst att träffa dem! Var sist på nyår, och hjälp vad underbara de två är :) Det är också värt att nämna att i februari iår firade de 6 år tillsammans, visst är det värt att fira? Tänk vad många år, jag menar vi är inte så gamla ännu. Vilket par! Vi hade bokat två banor, och körde typ "tjejerna mot killarna" då killarna vann rätt stort mot oss fyra. Kul hade vi haha! Efter bowlande åkte jag, Jessica, Emma, Hampus och Jacob till pingvin och käkade en sväng, sedan lämna hem Emma vid lane och vi resten åkte hem till Ödeborg. Ja, tack för en trevlig kväll!

Idag klockan 09-14 gick jag med på konsum för att titta hur allt gick till, det kan vara troligt att man hoppar in som extra eller under sommaren om en tjej inte är intresserad eller så behövde hon en redan snart. Gick med vid kylen, lite i frukten men huvuddels i kassan. Ja det var verkligen en intresant dag och jag tror absolut att butiksyrket är någonting för mig! Jätteroligt att få gå bakom faktiskt. Skulle vara jätteroligt om man fick extra där! hihi. hoppas hoppas. Skall testa på några fler dagar innan hemfärden till Edsbyn.

 Efter jobbande lagade jag och mormor middag medan Jessica och mamma tog en långpromenad med Bamse. Det lagades vitkålsstuvning med hemmagjorda pannbiffar och potatis till. Det var mums och lite till! Älskar husmanskost, men det visste ni redan :) Säger det bara igen!

Nu börjar det närma sig att skölja ur slingorna. Jag hoppas verkligen att resultatet blir bra. Att de blir lagom många slingor som bara fräschar till sommarlooken! Klockan tickar och det är 12 min kvar av 60. Nu skall jag ut till resten av folket som sitter i vardagsrummet och tittar på Leilas matlagning :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad fräscht med slingor, lägg gärna upp en bild sen så man får se resultatet, nyfiken ju =) Låter som ni hade en supertrevlig bowlings kväll.



Idag har jag och Freja varit hos pappa och hjälpt honom med att storstäda nedervåningen, men köket och hallen sparde jag tills nästa vecka, likaså övervåningen, kul att ha nått att sysselsätta sig med om dagarna, börjar klättra på väggarna nu, e så less på att gå hemma, vill ha ett jobb nu!!! Annars blir kvällen lugn, med matlagning och tv-tittande.



Kul att du fick vara med på konsum och kika runt, hoppas verkligen på att du får sommarvik.



Ha en forts trevlig torsdag! Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback