Tisdag Förmiddag

God förmiddag alla läsare/alla människor :). Idag är det en ännu ny dag och imorse vaknade jag alldeles härligt av valparna som ville ha morgonmys hihi. Vilket uppvaknande säger jag! Gick ut med valparna 06.10 imorse och somnade sedan om fort igen och vaknade inte förrän 10.35. Hur kan det komma sig då jag ställde klockan på 07.50? Måste stängt av mobilen ovetande för alarmet var borta haha. Typsikt mig ibland när man sover djupt! Men jag kan inte säga annat än att det var skönt. Sov minst tio timmar :)

Efter sent vaknande gick jag ut med valparna och gick upp till syster yster och väckte henne. Fick lite sällskap vid frukosten. Vi satte på disken och kokade kaffe. Nu sitter jag framför datorn med nybryggt kaffe och skall till och sätta mig och söka jobb via datorn, skall även ut mer och lämna cv på plats. Allt för att få ett endaste jobb :)

Efter att ha tagit studenten, jobbat ett år på en fönsterfabrik, pluggat upp 7 betyg på komvux, längtar man att testa på något nytt innan man börjar studera. Jag skulle gärna vilja testa på butiksyrket, då man kommer kunder närmre än på en fabrik. Ja, jag hoppas verkligen att jag får ett jobb som vikarire/sommarjobb. Skall kämpa gärnet, speciellt nu i dessa tider.

Nu blir det jobbsäkande för min del! Ni får ha en trevlig tisdag 3 mars allihop hoppas jag.
Jag säger bara: Kämpa för det ni vill, då kommer ni långt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahah ja men visst jag, norrlan är ju inte så STORT(!) så de e ju självklart att vi har renar här, det står faktiskt en på min balkong nu och äter mat, hahah. Ja du människor är roliga ibland och tror konstiga saker om oss som bor i härliga norrland!



Idag har jag bakat igen (kanske man ska öppna ett bageri, haha) gjorde en rulltårta med chokladfyllning. Sen följde jag med pappa och farfar till Alfta en sväng och sen lagade jag mat och alldeles nyss kom vi hem från en 35min lång sparktur, på kvällskvisten. Underbart väder nu, 3 plusgrader, och det töar, de var så härlig frisk luft ute nu! Kvällen blir lugn med tv-tittande. Hoppas att ni får det roligt på bowlingen och att du får sommarjobb.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback