Rättviksmarknad

Idag har varit en alldeles underbar dag :). Den började med att klockan ringde 07.00. Jag och Simon klev upp och gjorde oss iordning och tog en 30 minuters morgonpromenad med Ebba. 09.00 åkte vi och tankade och hämtade sedan upp simons pappa på lillbo som hängde med och hoppade av vid Norrboda där Simons farfar bor. Jag Simon och hans faster Linnea åkte sedan vidare till Rättvik till marknaden. Fick även för andra gången sedan mitt körkort blåsa för polisen. Haha, lite småkul då jag knappt haft mitt körkort i två år. Tummen upp för det.

Dagen bjöd på strålande väder och jag gick runt med en tunn t-shirt och kjol! :) Alltså det kändes som mitt i sommaren. Jättehärligt att värmen visar sig hihi. På marknaden fyndade vi båda en del. Vi köpte lite smått och gott, flexikoppel och hundben till Ebba, stolsdynor till köksstolarna, jag köpte tofflor till jobbet i sommar, hemgjorda fudge, fikabröd, en "skärare" och ja det var nog allt tror jag. vid 13.30 åkte vi igen och stannade på fika i norrboda hos Simons farfar :) Satt ute på altanen och verkligen njöt av det fina vädret.

Igår var vi som sagt till Simons föräldrar på eftermiddagen och umgicks käkade både lunch och middag (grillat) och njöt av den fina sommardagen utomhus! Vi satt i kortbyxor och stickad/fleecejacka på kvällen vid 22 tiden och vi huttrade inte ens. 1 maj, det känns lite konstigt. Det känns helt underbart :) Shohoooo!

Nu har vi tittat på Robinson och resterande kvällen blir lugn. Simon kanske skulle ut, han visste inte riktigt.
Jag hoppas ni alla haft en supertrevlig valborgshelg med massa kul!


Kommentarer
Postat av: mia

Låter som att ni haft en supertrevlig dag :) Ses på måndag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback