Skönväder :)

Oj vilket väder det är idag! Helt underbart. Gick ut vid 10.30 tiden och var ute och solade och fikade fram till 13.30. Tror inte det finns något härligare! Även Jessica, mamma och mormor satt ute och såklart småhundarna. Det fläktade skönt emellan samtidigt som det var sådär lagom varmt. Vid 13.30 cyklade jag med mamma in till Färgelanda (hon skulle jobba och jag ville ta en cykeltur och passade även på att handla) och jag måste erkänna att jag varit väldigt dålig på att cykla. Varför gör man inte det oftare? Det är ju så fridfullt och kroppen tackar inte nej till lite motion.

På jobbfronten ser det bra ut. Har provjobbat tre gånger och fick hoppa in extra i lördags och får provjobba både imorgon och på onsdag också för att ännu mer saker skall sätta sig i mitt lilla huvud. Imorgon får jag vara med under en öppning och fram till 12 och på onsdag blir det en stängning. Fick ett bra tips från Anette som jobbar där att skriva ner en kom-ihåg-lapp och den har redan blivit använd :) smidigt och man blir lugn genom att titta på lappen så att man inte glömmer något såhär i början. Jag trivs verkligen jättebra redan och för varje gång jag är där lär jag mig massa nya saker vilket är jätteroligt. Som person tror jag man mår bäst genom att utöka sina erfarenheter och utvecklas som människa och lära sig nya saker. Och en sak, jag älskar arbetstiderna! Inga 07.00-16-00 här inte, utan varierande och det är ju så fruktansvärt skönt :)

På eftermiddagen skulle jag behöva plugga en del, lutar åt naturkunskap ikväll. Skall även hämta Rickard från skolan 17.00 då mamma jobbar kväll idag. Hm ja nu blir det plugg en stund, hoppas ni får en fortsatt trevlig måndag eftermiddag/kväll. Passa på att njuta av dagen! :) Det är då den blir som bäst och ta vara på den. Imorgon är den redan förbi.


Bild från när Simon, hans bror Johan, hans föräldrar och jag var i New York :).

Kommentarer
Postat av: mia

Vilken härlig dag du verkar haft :) Det var så kul att få prata lite på telefon ikväll, du vet att du bara kan ringa hem hit när du vill och språka lite hihi. Och vet du vad? Jag sitter i soffan och skriver, ÄNTLIGEN har man trådlöst :) Kanske man ska sätta sig på toa med datan hahhaha! Närå, skämta!



Du har så rätt, varför cyklar man inte oftare då man vill motionera?! Det blir alltid att man går en långpromenad. I sommar ska jag cykla mycke till och från jobbet, tror jag ska ta mig en cykeltur imorgonbitti.



Nu ska vi ut på den sista kvällsrundan. Hoppas att det går bra att provjobba imorrn, och gu vad kul att du trivs. Glad för din skull. Ha de så bra. Kram från mig och lillfisen :)

Postat av: ellie

Hej !



nu är min nya blogg i princip färdig!

Bara att läsa=)



kramar

2009-05-27 @ 11:06:29
URL: http://borghansen.blogg.se/
Postat av: Mia

Tusen tack för kommentaren om bilderna på min balkong :) Ja nu är det sååå mysigt där :) Där kan vi sitta och fika då du och Ebba kommer och hälsar på :)



2009-05-28 @ 12:10:28
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback