Söndag

Ja nu är det faktiskt söndag igen, kanske är det en traditionell bloggdag? Dagen idag har varit relativt lugn, en typ umgås med mamma och Jessica dag :) På förmiddagen åkte pappa ner till Kungsbacka för att jobba i veckan och jag skjutsade ner Simon till busstationen då han tuffar upp till Edsbyn idag (börjar jobba igen imorgon efter sin lilla minisemester). Sedan var det tänkt att jag skulle plugga men mitt huvud är rätt tomt idag. Kanske för att Simon precis har åkt iväg. Suttit med svenskan en stund idag och skall göra det ikväll också. Måste bli klar med både svenskan och naturkunskapen under veckan så då blir det plugg!

I fredags var jag, Simon, Jessica och Hampus på Överby och strosade och var även och tittade på högskolan samt lite områden i Trollhättan. Ja, har vi båda tur (jag och Simon) så kommer vi in på skolan och kan plugga tillsammans, visst vore det väldigt kul! :) Att plugga samtidigt som sin sambo, vad roligt! Mysigt tyckte både jag och Simon att det var i Trollhättan också. Efter strosande och shoppande i Trollhättan och lite bus från Jessica och Hampus som skrek och galnade sig med nedvevad ruta åkte vi vidare till Uddevalla, Torp och strosade runt där. Jag kom hem med en laxrosa tunn t-shirt med ficka från Gina tricot och ett par sommarrandiga tygskor från adidas på Eurosko. Härliga sommarkap som definitivt kommer användas i sommar! Sommarkläder är något visst att handla :)

Nu skall jag ut till min kära moder och syster, för om en liten stund skall vi till och börja med maten. Pasta med bacon och currysås som är en väldigt enkel och snabb maträtt att göra och dessutom god! :) Koka pasta, steka bacon och koka upp currysås som sedan blandas ihop till en röra i en form. Klart! Så tjingeling och ha en fortsatt trevlig söndag!



Lite smått och blandat.

Kommentarer
Postat av: mia

Hejsan, hihi ja lilla Viola är så underbart söt och lilla goa Alfred är ett riktigt charmtroll :) Idag har jag och Freja varit ute och solat hela dagen, bara myst och haft det bra. Freja strosade runt fritt på pappas gård och låg även och solade då och då :) Sen var vi på en kvällspromenad där hon fick bada.



Lite tufft är det just nu, en nära vän till vår familj, blev plötsligt sjuk i torsdags, så tankarna går till honom och hans fru och son. Du kan få höra mer om vi pratas vid på telefon.



Men vad kul att ni fann Trollhättan mysigt :) Ni kommer garanterat in på skolan efter sommaren, de känner jag på mig. Sen får vi se hur det går för mej :) Om det blir flytt söderut eller norrut!



Ha en jättebra söndagskväll, vi saknar er så mycket här uppe, så tomt utan er! Storkram från oss.

Postat av: Anonym

Hehe, ja klart att man läre prova att surfa på toan haha! Idag är det storm ute, blåser som bara den, riktigt otäckt. Var till bollnäs idag och fikade med Helena, köpte även mer blommor på mobackes, så nu är det riktigt fint på min balkong. Bilder kommer på bloggen senare denna vecka :)



Kul att du snart ska börja jobba på riktigt! Du passar nog väldigt bra i affär tror jag :)



Ja självklart läre vi ses då du kommer upp till byn, de är ett måste!! Det tar ca 25 min att cykla till alfta, tar kanske lite längre hem eftersom det är mer uppförsbackar då :)



Ha en bra onsdag! Ska kolla på hemnet.se nu om dom lagt ut Jonte och Malins lägenhet :)

2009-05-27 @ 14:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback