Hela veckan i ett inlägg :)

Oj nu var det visst ett tag sedan jag bloggade sist. Men får skylla på att Maria (titta in på hennes blogg vettja :)) har varit här på besök från i onsdags förra veckan till igår och idag har det blivit plugg, tvättning, handling, matlagning och diskning fram till nu. Puh! Men nu äre gjort och skönt är det att både vara mätt, ha en full kyl, tom diskho och tom tvättkorg :) Härligt att jag även har en sambo som hjälper till så mycket med allt hushållsarbete :)

Alldeles strax börjar halv åtta hos mig och kl 21.00 kommer desperate housewives. Får ej missas! Veckan som varit har varit jätterolig. I onsdags kom Maria och då åkte jag, Simon och Ebba ner till Göteborg för att möta upp henne. Vi åkte ner lite tidigare och passade på att gå i affärer innan tåget rullade in. Sedan åkte vi till sisjön (lite utanför Göteborg) och stannade på en djuraffär, Grizzly. Mycket roliga saker där! Mammas väninna är chef där, en anledning till åka dit och hälsa :) Och så är det den bästa djuraffär jag varit inne i. Kan verkligen rekommendera er att gå dit för er som inte redan varit där! Mycket roliga djurgrejer och rätt bra pris. Efter ett besök där åkte vi hem till Trollhättan och åt lunch (mat jag och Simon fick kvar sedan dagen innan) och efter mat i magen åkte vi ut till Överby där vi hälsade på inne på H&M och Din sko. Maria handlade lite och därefter gick vi till Coop forum och handlade för veckan.

På torsdagen hade jag tenta så det fick bli en lugn dag med mycket film den dagen. Även vädret var regningt och burrigt vilket var perfekt för en lugn dag inomhus. På fredag ställde vi klockan och gjorde oss klar för en dag ute på Överby för en shoppingdag :) Vi båda hittade lite kul, t.o.m. att det blev köpstopp för båda två haha! Dock handlade jag inte mer än två linnen men det tär bra på studentkontot ändå vill jag lova. till lunch åt vi en varsin god grekisk sallad (foton kommer senare). På kvällen lagade vi god mat och tittade på idol och hade en trevlig kväll. Även tv-spel blev det, lipz. Haha!

Det blev lördag och vi började dagen med en långpromenad runt spikön. Sedan gjorde vi oss iordning för kvällen där kvällen började med en förfest här i vår lägenhet. Sofia och Josefin kom på besök. Vi åt tacos och umgicks, spelade lipz och twister. Haha! Vid 22 gick vi vidare till en annan lägenhet här på området där det var fest. 30 pers i en liten etta. Galet men kul :) Många från vår ekonomklass. Haha! Kul att se många utanför föreläsningarna. Sedan gick vi vidare till Lipz (nattklubben här i Trollhättan) och dansade loss! Kom hem kl 02 ungefär och somnade sedan gott.

På söndagen blev det lite sovmorgon och en lugn umgåsdag. Lite sega var vi och tittade på film. På kvällen på även min familj (mamma, pappa och Rickard) på besök en sväng. Det var farsdag och pappa fick lotter som bara var NITLOTTER tyvärr.. Haha. Sedan blev det lite lipz innan vi la oss. På måndagen började jag en ny kurs igen (ekonomistyrning). Började 09.15 men gick hem vid 11.30 och följde med Maria till tåget. Vinkade av henne och har verkligen haft en jätterolig vecka. Tack snälla Maria för veckan :) Efter vinkande gick jag tillbaka till skolan där introduktion på en nya kursen pågick.

Nej nu skall jag fortsätta se halvåtta hos mig och ha en lugn kväll :)Hoppas ni också haft en jättebra vecka!


Kommentarer
Postat av: Mia

Men gu vilket bra inlägg du skrivit :-) Ja tack själv för den otroligt trevliga och mysiga vistelsen hos er.



Ha en superbra tisdagkväll och vecka ni med.

Kram.



Tip toe haha..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback