Marknadsföring

Ikväll skall jag ta tag i och läsa kapitel 8 i marknadsföringslitteraturen. Och puuuh säger jag! inte för att jag tycker kursen är tråkig (den är jätteintressant) utan puuuuh för att det är så himla mycket att läsa. Varje dag är det alltid något att läsa i den litteraturen. Dessutom är den på engelska vilket gör att det tar lite längre tid att läsa och förstå. Jag önskar vi fick lite längre tid att plöja igenom kursen för det är verkligen jätteintressant. Dock blir det mindre roligt när vi skall "raca" förbi kaptilen och inte hinner reflektera egentligen så mycket över dem. Tur vi har grupparbete där vi skall göra en typ av uppsats 4 gånger genom kursens gång och slutligen leder det fram till en salstentamen. Det verkar vara näst intill omöjligt för vår "klass" att få en hemtenta (vi är nämligen över 100 pers i klassen) och det skulle ta lärarna ett år för dem att bli klara annars! Det var iallafall deras kommentar till vår förra kurs som vi i kursutvärderningen skall påpeka (att den kursen nämligen passar mycket bättre som hemtenta än en salstentamen). Men nu åter till marknadsföringen. Kapitel 8 verkar handla om genomförande och kontroll. Hm ja det är vad kvällens läsning kommer handla om!

P.S. Jag måste säga att läsa ekonomprogrammet är som tummen i handsken för mig. Det är jätteintressant och trivs HUR BRA SOM HELST!

Visst ser bokomslaget inbjudande ut att börja läsa i? Det är den också!




Så många sidor var boken på. 10 veckor har vi på oss + en kurs till på det och två salstentamen som avslut samma vecka. Mycket information skall in i mitt huvud för att förhoppningsvis stanna kvar :)


Att litteraturen är på engelska gör den svårare att läsa och förstå, vilket bidrar till att mer tid går åt till att läsa. MEN hur mycket nya ord och bättre blir man inte på att förstå engelska sedan? Superbra!




Kommentarer
Postat av: lotta

Lotta, du skrämmer mig. Jag som hade tänkt söka högskola.. nu vet jag inte. haha. Usch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback