Grundläggande redovisning

Nu är det väldigt mycket i skolan. Tycker jag. Iallafall vad gäller att förstå vad vi läser om egentligen. Det är rena rama grekiskan just nu känns det som.. Men envis som man är skall jag om en liten stund sätta mig och ta tag i boken och läsa om obeskattade reserver. Ja ni hör bara på namnet. Det är svårt! Men ack så intressant :) Haha! Obeskattade reserver. Hm. Det är tydligen vinster som ännu inte beskattats. Det uppkommer genom att företag får göra bokslutsdispositioner som påverkar det resultat som beskattas. Känner att jag verkligen behöver läsa för att förstå. Mycket och svårt, komplecerat. Men allt är inte lätt i början. Därför är det så roligt att lära sig nya saker. Man utvecklas, kämpar och lär sig massa nya saker och det höjer självförtroendet och motivationen. Läraren ville också helst att vi skulle göra en uppgift i övningsboken till imorgon så vi får mer grepp om vad vi just håller på med. Hon är en superbra lärare! Pedagogisk och förstående. Jätteduktig! Vi alla älskar henne :).

Nej nu skall jag sätta mig i soffan med tvn i bakgrunden och slå upp boken och börja plugga. Efter ikväll hoppas jag på att förstå det vi håller på med!


Kommentarer
Postat av: Lotta



Vad jag läst om din utbildning du går nu så verkar det väldigt komplicerat. haha. Men kan tänka mig att det är något för dig. :)



Var, när och Hur? Haha. jag vet inte. Kanske hos dig för då kan jag åka vidare till Uddevalla sedan. Och vi har nog inte kommit helt i ordning här i frölunda. :P haha jag tvingar mig på er hoho. ta dig ur den situationen om du kan haha. fast fast. alltså helgen 17de 18de. Om det är OK=)

Postat av: Mia

Självklart kan vi laga denna underbart goda maträtt då jag kommer till er :) vi får sätta oss ner första dagen och skriva en matlista :) gu så jag längtar!!



Kram från byyyyyn :)

2009-10-06 @ 19:31:36
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Ida

Duktig du är som kämpar på! :) Hoppas allt är bra!

2009-10-07 @ 22:18:13
Postat av: Mia

Såg din andra kommentar nu :) Jag lämnade bara in dosan till dom på fyslabb på bollnäs sjukhus, dom ska sen skicka mitt EKG vidare till min hjärtläkare, så jag har inte fått nå besked än.



Om jag ska ner till bollnäs nå innan jag åker ner till er så kan jag köpa med mig en påse med de där gröna teet, de är suuuuuuuuuuuuuper gott!!! :-)

2009-10-12 @ 12:55:56
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Celena

Jag gillar din blogg, Lotta :]<3

2009-10-12 @ 13:19:59
URL: http://celineangelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback