Varma mackor i ugn och en kopp te!

I helgen har vi som sagt varit i Dalsland. Jag jobbade ett kort pass mellan 15.30-21.12 på lördagkvällen och det gick väldigt bra. Som alltid brukar det vara just när två nya jobbar tillsammans en kväll så händer lite extra och det gjorde det såklart. Bl.a. började pantautomaten strula och vi fick tyvärr inte igång den. Som tur var, var det senare på kvällen så det kommer inga fler kunder in med tomburkar. Puh. Och sedan finns det en kartongpress på lagret som man måste byta när den är full och självklart blev den full igår när vi skulle platta till lite kartonger. Ingen av oss hade en aning om hur man byter så vi fick snällt låta det vara till dem som kom imorse, + en del kartonger som väntade på att bli plattade. Men det var inga panika "farliga" grejer som tur var och vi kunde gå hem nöjda efter kvällen :) Roliga kunder är det också på lördagkvällar. Mest lördagsgodisköp och god middagshandling. Sedan är det jättelungt efter 19 så vi hann även packa upp lite varor.

Idag är det början på vintertiden och vi vann en timma imorse. Härligt! Mitt på dagen tog jag och mamma tag i att gå en längre promenadrunda trots att vädret inte var det bästa. Vi trotsade det och gav oss ut i det blöta vädret. Skönt var det trots allt och utan hundarna hade vi inte gett oss ut. Där ser man vad en hund kan göra gott för både hälsa och själ och så är det en vän för livet! De är verkligen underbara små liv :)

Nu har jag och Simon kommit tillbaka till Trollhättan och jag har gjort iordning varma mackor i ugn och skall snart sätta på vattenkokaren och koka te. Gott gott en kväll som denna, och så en film blir det ikväll såklart!

Nej nu kallar mackorna. Ljusa rostbröd med baconost, skinka och ost på, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback