11 september

Idag är det minnesdag om vad som hände för snart 8 år sedan. Hemskt! Tittar på nyhetsmorgon som pratar om detta idag. Om hur räddningarbetet gick till, hur många som dog, om hundar som jobbade med detta m.m. Rörande! Jag var ju med Simons familj i April till New York, manhattan och då åkte vi dit och tittade. Man kunde inte så så mycket för det "skyddat" runt om och det var också svårt att se in på byggarbetsplatsen. Men det såg ut som en helt vanlig byggarbetsplats idag och de nya projektet blir inte klart förrän om MÅNGA år.

Så idag tillägnar jag mina tankar till händelsen 11 september i New york. För två år sedan flög vi hem från Bulgarien just 11 september. Det kändes speciellt, lite konstigt faktiskt. Tänk vad ett datum sätter sig efter en sådan händelse!

Nu skall jag dricka upp morgonkoppen med kaffe, sedan ta en promenad med hundarna, göra iordning mig och efter det bege mig till skolan och veckans sista föreläsning. Grundläggande redovisning även idag. Det är lite som matte just nu. Gjorde en övning i övningsboken igår kväll "att göra en löpande bokföring och sedan ett bokslut", det var en rolig uppgift, en utmaning. Gäller att öva, öva och öva! Kul är det med "probelmlösning" :)




Kommentarer
Postat av: Ida

Tack va snäll du är! Där gjorde du min dag :) Jo jag försöker få till en ny bloggdesign men jag är så velig så jag får inte riktigt till det, men snart så :) Jag tycker din är jättefin, men samtidigt så förstår jag ju om du vill förnya dig, alltid skönt med lite nytt! Idag händer det inte mycket, jag SKA plugga idag annars inga planer. Vad blir det mer än skola för dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback