Bra studieteknik är A och O

Är nu hemma en snabbis under lunch. Imorse var det en frilvillig föreläsning som handlade om bra studieteknik. Ingmar som föreläsaren hette hade humor och fick en verkligen att börja reflektera kring sin studieteknik. Det är faktiskt A och O att ha en bra studieteknik. Sparar tid och man lär sig mer och studierna blir mer effektiva om man har en bra studieteknik. Det enda tipset som jag faktiskt innan tyckte var bra och gjorde själv var att sätta in post-it lappar i litteraturen. Det blir lätt att titta tillbaka och man som han även sa kan tidsplanera genom att föra in små lappar med datum som påminner när man skall vara klar till den sidan osv. Sedan skall jag ta efter att översiktsläsa mer innan föreläsningar och säkerligen ta efter en hel del fler tips vi fick under den två timmar långa föreläsningen i förmiddags. Den var verkligen jättebra och för er som också går på högskola rekommenderar jag att gå en liknande kurs/föreläsning. Jag tror och hoppas att detta är ett bra hjälpmedel för de framtida studierna. Mycket av det han sa skall jag ta med mig och tänka på.

Nyss ätit, gårdagens middag som blev spagetti med ostsås och bacon i. Jättemums var det! 13.15-16.00 har vi föreläsning i redovisning (anläggningstillgångar idag). Jag har inte förberett mig något inför detta men efter Ingmars föreläsning kommer jag förhoppningsvis skumma igenom lite oftare innan en föreläsning.

Nu en kopp cappuccino, gevalias. Jättegod faktiskt! :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Klart att vi kan skriva en shoppinglista då jag kommer, de kan vi ju göra på dagen då jag kommer så kan vi åka och handla sen ju :) gu va kul de ska bli, längtar! Men är nervös inför resan hahahahhaah! Du får vara tillgänglig i telefon hela dagen så jag kan ringa haha! Du som e van att åka tåg, en annan åker ju jämt buss då man åker till Stockholm.



Haha kan se Ebba framför mig, inte lätt att vara liten då de blåser så förbaskat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback