Dagens miss, haha!

Ja herregud, vad skall jag säga? vart skall jag börja? Haha! Det har varit en jättebra dag hittils och ÄR fortfarande. Men det vi, eller jag skall jag väl säga gjorde för en liten stund sedan var hög grad av klantighet. Ni som har läst min blogg tidigare vet att jag inte är vidare bra på att laga mat. Jag har dåligt självförtroende vad gäller matlagning och vi har liksom inte funnit varandra än. Funderar nu starkt på att gå matlagnigskurs :). Men det är kul att laga mat, när det går bra och man faktiskt kan äta det :). Nu idag skulle vi göra tjockpannkaka som jag skrev tidigare men jag kan avslöja att det inte alls blev någon. Jag hade gjort smeten och det enda som var kvar var att grädda den i ugnen. Inte svårt, eller hur? Då undrar ni säkerligen vad som hände.. Herregud. När jag öppnade ugnen för att ta ut plåten kommer lite rök ut efter os och det sätter igång brandvarnaren i lägenheten. Vi hoppade till såklart och Simon fick tyst på den. Efter att blivit lite skakis efter det höga ljudet så ställde jag upp plåten på spisen. Lite omedvetande om att den står en bit utanför (har en ganska liten spis mot vad vi är vana vid). Jag häller i smeten då Simon säger stopp, ser du inte? Jag hällde i allt och ja den vällte ner mot golvet. Men våra reflexer tillät inte det så jag grabba tag i plåten (skitvarm), även Simon så vi brände oss. 2/3 av smeten låg på golvet. Så det var bara till att torka upp och ja nu skrattar vi åt det :) Haha! Tur det finns färdigrätter i denna situation. Men bowling blir det i vilket fall som helst och nu sitter jag och tröstäter lite godis haha.

Hoppas ni har en alldeles bra måndag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha men Lotta då :) Vilken syn att se de hela :) Aja så kan de gå i köket ibland, haha! Men du e väl duktig att laga mat. Inte behöver du gå nån matlagningskurs.



Vad roligt att Ebba trivs bra i lägenheten, lilla gumman saknar henne och er! Skäller hon då ni lämnar henne? Jo då Freja trivs bättre och bättre, älskar att ut och gå här i byn, de är ju såååå mycke mer och nosa på i vichan, att man ibland kan glömma bort att man är nödig :) Men de som jag blir irriterad på är att hon skäller då jag lämnar henne i lägenheten, så gjorde hon i vichan oxå då vi var ny inflyttade så de är bara att hålla tummarna att de även blir såhär. Funderar även på att köpa ett anti-skall halsband.



Ha de så kul på bowlingen ikväll, en annan ska vila i soffan. Har nyss lagat lasange :) Gott.

Postat av: Ida

Ja det verkar inte bättre men jag hoppas att den bara är på tillfälligt besök så jag mår bra i morgon igen! :) Roligt inlägg det här förresten haha. Låter som något jag skulle kunna lyckas med så därför överlåter jag allt för ofta matlagningen till min kära pojkvän. Vi får ha matlagningskvällar tillsammans haha :) Finns du på Facebook förresten?

2009-09-07 @ 22:21:19
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: charlotta

Hej Kocken.

Du och jag ligger nog på samma nivå när det gäller matlagning.

Du vet att jag jobbar i köket på burger king,haha. Jag är en riktig klant, tappar grejer-får slängas t.ex kyckling filér, dom är så hala. Igår när jag jobbade skulle jag skära upp en baugette, vad gör jag? Kom åt gallret som alla baugetter ligger på och dom åker rakt ner i golvet och inte en enda kunde användas sen fick dom sluta sälja baugetter för dom var slut för dagen.

Så går det med mig i ett kök, det är bara att skratta åt det. :)



Ha en bra dag!



2009-09-08 @ 09:16:07
URL: http://corbata.blogg.se/
Postat av: Morbror Micke

Hej! Om ni kommer ner till Göteborg och hälsar på så lovar jag att bjuda på tjockpannkaka till middag - jag är grym på det!

P.S jag skrattade bara litegrann åt ditt inlägg. :)

2009-09-08 @ 17:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback