Mål

Åh vad intressant det är i skolan! Idag hade vi andra föreläsningen på organisations- och vetenskapskursen. Sitter med stora öron och lyssnar. Jätteintressant! Just idag handlade det om målstrategier och det är väldigt intressant, eftersom jag är lite av en målmänniska som älskar att ha mål/delmål att sikta emot och klara av. Att ha realistiska mål men ändå så att man får kämpa för att klara dem höjer verkligen självförtroendet. Man blir glad och känner att "visst kan jag klara detta" och när man väl gjort det kommer en vällustkänsla och en känsla av att ha ett till mål att sikta emot. Det behöver inte vara stora mål utan bara ett litet som tillexempel: Idag skall jag gå minst en timma på promenad med hundarna. När man gjort det och klarat det så känner man sig nöjd. Det kan också vara större som att klara bilkörkortet, kursen i skolan, eller ännu större: att ta examen i skolan och sköta sina studier väl. Jag måste ha mål/delmål i livet för att ha något att sträva emot. Det är i alla olika nivåer :) Så kursen och det vi läser om just nu är jätteintressant! Man blir även inspirerad och att reflektera kring detta är ännu roligare. Hur olika vi tänker/tycker osv.

Om en stund skall jag och Simon ta en promenad med hundarna. Härligt! sedan skall vi båda plugga. Duktiga va? Haha. Sedan blir det mat. Tjockpannkaka idag. Smeten står inne i kylen och smaskar till sig. Mumma. Ikväll väntas bowling med västeko på buddy´s ikväll, tror jag skall gå. Älskar att bowla :) Varför gör man inte det oftare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback