Nytt recept

Idag vågade jag mig på att laga en ny rätt. Och det gick bra! Haha.. Iallafall letade jag efter ett kycklingrecept och hittade ett snabbt och enkelt recept inne på arla.se. Både jag och Simon tyckte det var väldigt gott och tänkte därför dela med mig detta tips till er andra. Rätten är billig, väldigt enkel och går relativt snabbt att göra. Under en timma! Till detta gjorde jag kokta skivade morätter och purjolök i marinad (ett recept jag fått av Simons mor :)) Supergott!

Ingredienser:
4 kycklingfiléer, ca 500 gram
Smör
2 dl creme fraishe (4dl om man vill ha mer sås, blir torrt annars)
½ dl vatten (1dl vatten för mer sås)
2 tsk dragon
1-2 hönsbuljong
1 dl riven ost
2 msk hackad persilja eller dragon

Beredning:
Skär varje kycklingfilé i 3 bitar på längden. Bryn dem i smör i en stekpanna. Vispa ihop creme fraishe, vatten, dragon och smula ner hönsbuljongen i en gryta. Lägg i kycklingen i grytan och låt allt koka i ca 5 minuter under lock. Strö över ost, persilja eller dragon. Servera med kokt potatis och kokta morötter.

Dragonkyckling

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback