Solsken och torsdag

Det är torsdag, med andra ord börjar det luta åt helg. För min del är det jobb på lördag så då spenderar jag mesta av tiden hos familjen. Åker dit imorn eftermiddag efter föreläsning och stannar till lördag kväll. Idag har jag haft föreläsning mellan 09.15-12.00. Sedan gjorde jag lite ärenden och Simon kom och mötte upp mig på skolan :) Efter det gick vi och åt i högskolans matsal (en lunch kostar 57 kr, så det får bli en lyxgrej ibland) och där bjöds det på köttgryta och ris, sallad bröd och kaffe efter maten. När vi kom hem tog vi hundarna ut på promenad runt stan. Nu sitter jag här och skall ta tag i pluggandet. Det började med en rivstart direkt så det är bara till att sätta igång. Sedan har jag inte en susning eller kunskap om ekonomi innan så jag får verkligen börja från grunden vilket jag egentligen känner som en fördel. Det är väl bra? haha. Grundläggande redovisning skall jag lägga vikten på idag och resten av veckan. vi fick prova på att göra ett bokslut idag som jag skall fortsätta öva på! Det behövs!! ÖVA ÖVA ÖVA. Det enda som gäller. ÖVA :) Men kul är det. Absolut.

16.00-22.00 har vi även tvättid. Fyra maskiner. Och ikväll skall Simon på pubrundan som börjar vid kåren och slutar på Lipz. Hihi. Det var allt för oss. Nu tillbaka till läsandet.


Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa det ska bli så kul att få komma ner till er och hälsa på, längtar!!! Fast nervös inför tågresan, haha. Vad duktig du är så pluggar och står i, de kommer gå galant i skolan för dig, du är så duktig. Har verkligen läsarhuvud (visst e de så man säger) haha.



Härlig bild nu visar. Ha en bra torsdagskväll. Kram från oss i byyyyn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback