Tentavecka

Oj vad tiden går fort nu. Måste vara för tidspressen inför tentan har jag kommit på, haha. Tänkte plugga mycket i helgen men den bjöd på massa annat roligare att det knappt blev något. Tar igen det nu i veckan istället. I lördags var jag och Simon som sagt barnvakter åt min lillebror och det var en jätterolig dag :) Vi tog en tripp till Älvhögsborg och badade, promenerade till en park och gick sedan ner till stan och köpte lite godis och tittade på film/ spelade tv-spel till mamma och pappa kom vid 21.30 tiden :)

På söndagen skulle jag pluggat hela dagen men då blev det väldigt spontant att åka ner till Kungälv och titta på en bil som var till salu. En volvo 850 sedan, men den var inte alls så fin som de hade skrivit i annonsen. De hade t.o.m. ljugit eller skrivit fel om hur långt den hade gått... En rad fel och så skulle den in och besiktigas nu. Usch! Men nu tittar vi runt och har is i magen. Har inte bråttom och försöker leta efter en bra. Vi har kommit fram till en viss speciell bil som vi letar efter. Nämligen en Peugeot 206 och jag tycker bäst om den nyaste karossen. Har pratat med både pappa och morbror (som är mycket mer bilkunniga än mig och Simon och det lät som att det var en helt okej och väldigt rolig bil att köra). En pigg liten bil med andra ord :) Lagom stor och lagom i inköpspris för oss.

Har igår och idag suttit och pluggat hela dagen så det har blivit väldigt tunnt med blogginlägg. Kommer troligen bli det fram till fredag eftermiddag. Salstentan är nämligen på fredag och vi har fortfarande en del att gå igenom. Puh, har aldrig varit riktigt såhär orolig inför en tenta, men jag hoppas oroligheten kan vara lite bra och skärpa till mig ännu mer då vi inte haft lång tid att kunna repetera och gå igenom kursen igen.

Kom hem från skolan 19.20 ikväll, tog en cykeltur med Ebba och tog sedan en dusch. Ska äta lite nu (inte ätit sedan lunch = väldigt länge för mig haha) och dimpa ner i soffan och titta på tv innan läggdags.

Trevlig tisdagkväll på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det kan ju vara nått annat oxå, för jag tycker det vore lite konstigt att hon skulle klia sig av pollen, de vore ju mer om hon nyser att det kan vara pollen. Tycker du ska ringa till en veterinär och fråga för säkerthets skull så hon int fått löss eller nått sånt, eller att hon är allergisk mot annat. Har hon kliat sig såhär förr då hon löser hår?



Japp åker strax till stugan :-) Har presic skrivit ett blogg inlägg om det :-) Hoppas att det går bra på tentan idag och att ni får en mysig helg. Vad ska ni göra ihelgen då? Kram kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback