Härliga tisdag!

Åh vad jag älskar att vakna tidigt och ha hela dagen framför mig! Imorse ringde Simons klocka 06.45 (idag är det välkomstdag för alla 1:or på högskolan), jag låg och drog mig en kvart och steg upp vid 07. Så härligt! Tog en 30 min morgonpromenad med Ebba och åt sedan frukost. Har strykt mina byxor och nu sitter jag här med nyhetsmorgon i bakgrunden och dricker en gudomligt god kopp kaffe. Jag är så jävla lycklig! Dessutom är det sol ute hihi och ja det kan inte bli bättre.

Hur ser dagen ut idag?
Idag tänkte jag göra klart introt till SPSS (ett program vi ska jobba med i denna kurs - har nu fått ett intro med lite instruktioner för att lära oss programmet lite innan det väl är dags att greja med laborationerna). Sedan tänkte jag läsa lite i kursboken och i kommendiummen, tror det kan vara en bra idé till imorgon.

Men innan pluggandet ska jag iväg och handla. Tänkte nämligen prova något nytt recept idag med kyckling, låter skitgott! Är det gott tror jag t.o.m. att jag lägger ut det här senare :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad det sprudlar om dig nu :-) Man blir positiv och glad bara av att läsa dina inlägg :-) Har ni fått bra schema för hösten? Går ni alla dagar i skolan eller har ni några självstudier?



Saknar er så mycket nu, läre ta och ses snart. Kanske jag kan komma ner till er på höstlovet? Vi har ju självstudievecka då. Får prata mer om det längre fram. Tänker ni komma hit nå i höst?



Ha en bra dag du med. Jag har nyss varit på en promenad runt bäck med Freja, nu ska jag forts att plugga, skriva om diabetes.



Kram Kram.

Postat av: Maria

Oj vilka härliga och lämpliga 5 veckor ni har nu, är ju så skönt med självstudier! Man väljer själv hur mycket man vill studera på dom dagarna och kan ta långa pauser :-) Oja det är jätteskönt med långhelg, känns så bra på söndagar och känna att imorrn behöver jag ej till skolan utan nu är man ledig 2 dagar till :-) Riktigt nice.



Åh promenad rundan, runt spikön är ju så mysig! Saknar er och Trollhättan. Vore roligt att få åka ner till er i 4 dagar på höstlovet! Läre prata om det mer sen och så läre jag kolla upp riktigt vilken vecka vi har höstlov. Så skulle man ju kunna beställa tågbiljetter tidigt. Vill ha ett tåg som går direkt till Gbg, vore så skönt och slippa byta. Jaa men det vore såååå roligt om du kom och hälsade på, du får tjata på Simon att ni ska åka hit :-) Det vill vi sååå gärna.



Ja det är roligt med fångarna på fortet och nästa vecka börjar det ju massor av bra serier :-) Bra serier hör hösten till. Härligt att få komma hem från skolan, laga mat, ta en promenad eller träna och sen slappa i soffan och kika på nån bra serie.



Kram.

2010-08-31 @ 19:14:43
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback