Kastrullkaka

Fick meddelande om att lägga ut receptet på kastrullkaka så det kommer här. Tack Sofia igen för det! Skitgott :)

Kastrullkaka:
150 g smält smör
1,5 dl socker
1,5 dl mjöl
1 ägg
Bär i lagom mängd (jag testade med blåbär och det var jättegott).

Smält smöret och blanda alla ingredienser. Häll i en smord form. Lägg i bär och ställ sedan i ugn 20-25 min i 175-200 grader.

Klaaaart! Så gudomligt gott och enkel att göra. Dessutom få ingredienser :)

Ett tips jag fick av Sofia: Ta en mindre form, då det inte blir så mycket.

Idag har det varit en pluggdag. Marknadsföring, men har mycket kvar att gå igenom innan tentan. PÅ eftermiddagen blev det en långpromenad med Ebba och efter det lite avsnitt Desperate Husewives :) Pizza till middag och snart kommer syster yster och "hennes" Simon hit och kanske sover över. Även Gucci kommer så Ebba får en kompis hon också :) Vilken trevlig fredag!

Jag vill önska er en trevlig helg :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Mmm men vad gott det lät, denna ska jag ta och prova någon dag! Ha en mysig lördag nu med melodifestivalen :-) Här har vi nu placerat oss i soffan, tänt en massa ljus, dukat fram med ett glas rödvin, brie ost och kex. Vi är helt enkelt redo för en myskväll i soffan med melodifestival och film :-)



Saknar er! Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback