Monday

Det är måndag igen. Redan måndagkväll dessutom. Helgen har varit jättebra! På fredag eftermiddag åkte jag, Simon och Ebba till Ödeborg hem till min familj och umgicks på fredagen (mamma jobbade fredagkväll). På lördagen blev det en umgåsdag likaså och mamma jobbade delad tur. På kvällen blev det tv och film. På söndag blev det bakning, fika och på eftermiddagen en långpromenad med hundarna. En jättetrevlig helg med andra ord :) På söndagkväll vid 20.30 drog jag, Simon och Ebba oss hem till Trollhättan igen för en ny kommande pluggvecka.

Idag måndag har det varit föreläsning hela dagen och efter det blev det en promenad med Ebba, matlagning och sedan iväg på ett pass aerobic med Sofia :) Hamnade här nu efter duschen och skall dra mig några steg till soffan och titta på familjen annorlunda.

Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Säger detsamma, verkar som ni oxå haft en jättemysig helg. Första skoldagen gick jättebra. Kursen som vi började med igår, vård och omsorgsarbete handlar ju mycket om äldreomsorgen och det känner ju jag till rätt väl :-) Jobbat i 5 år så. Idag är det ju självstudiedag likaså på fredagar, så skönt att få vara hemma 2 dagar i veckan och plugga. Imorrn blir det en kort lektion mellan 9-12 bara, då ska vi prata om hjälp och stöd i vardagen, torsdag är det lektion mellan 9:30-15:30. Då ska vi prata om patientens hygien och utöva praktiskt. Lära oss hur man tvättar människo osv, det kan ju en annan redan, tur man har erfarenhet :-) Kommer uppdatera i bloggen om vad som händer i skolan :-)



Hur går de för dig då? Vad håller ni på med nu? Hoppas allt är bra med er. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback