Avatar

Idag var jag och Simon på bio, Avatar. Jag måste säga att det är en av de bästa filmer jag sett. Den innehöll allt som jag tycker en film skall innehålla! Spänning, äventyr, kärlek, tårar och en faccinerande berättelse. Mysig film. Ja den måste man se igen, så bra är den! Filmen var över förväntan för både mig och Simon. Intre trodde vi att den skulle vara så bra som den faktiskt var. Är också glad att vi såg den på bio första gången, man får ju en sådan känsla i salongen i jämförelse med tvn hemma. Grym film säger jag bara.

Jo det där med biokänslor eller Simons idé om att se bio kom i måndags när jag kom på att jag klantat mig liiiiiiiite grann. Bara lite. Bara sådär i måndags kom jag på att jag inte anmält mig till någon av de två tentor som är i veckan (vilket man måste göra senast 8 dagar innan tentan går av stapeln) och då var det försent.. Jag kunde inget göra, inte skolan heller som jag gick till för att se om det fanns en sista chans till att få göra dem. Jag hade stenpluggat och var så inställd för att få tentera nu i veckan. Grät och tyckte att det inte alls var likt mig att glömma en sådan sak, en sådan "viktig" sak. Men det är lätt att glömma, speciellt en sådan här sak som att anmäla till tentan/provet på den kurs man går! Har inte behövt anmäla mig till några prov tidigare (förutom högskoleprovet men det är en helt annan sak) så det är mer logiskt för mig att gör man kursen så är man automatiskt anmäld till tentan. Att man istället skall avanmäla sig senast 8 dagar innan tentan om man vet att man INTE skall göra den låter bättre och mer logiskt. Nu är det inte så och jag lär inte glömma anmäla till någon tenta igen. Man lär sig av sina misstag eller hur är det? Tur omtentor finns som man kan göra om och om igen :) Nu ska jag skriva tentorna 26 och 27 februari istället. Ska ju trots allt komma ihåg allt ändå så det här blir bara bra repetition. Nyttigt!

Nu blir det snart läggdags. Godnatt




Kommentarer
Postat av: Ida

Men åhh va tråkigt! Men som du säger det finns ju omtentor och det är en bra repetition :) Du är då alltid så härligt positiv! :) Och nu när du skriver så där om filmen blir till och med jag sugen på att se den :)

Vad tror du om någon dag nästa vecka? Eller har du fullt upp? :)

Postat av: Maria

Åh den filmen vill även jag se, och när du skrivit sådär bra om den måste man ju bara se :-) Får hyra den sen jag då.



Vad bra att det finns omtentor, men de är bara mänskligt att glömma saker ibland. Hoppas allt är bra med er där nere i Trollhättan. Här är det kallt -19 nu på morgonen, så less på denna kyla. Var ut och gick med Freja igår mitt på dagen då graderna visade "bara" -13 men gu så hon började frysa om tassarna då vi börjde närma oss hemmet, lillstumpan min :-) Just nu ligger hon i sängen och myser, man ser bara ett svart öra som sticker fram haha. Nu ska jag försöka komma på nått att göra, ska på ICA å handla sen ett besök på arbetsförnedringen, men sen då?? Snart börjar jag väl skura golven med tops.. haha!



Kram från oss.

2010-01-14 @ 09:06:29
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback