Gårdagen

Här kommer en liten uppdatering på gårdagen. Det var en sådandär härlig dag hela dagen! En superdag med andra ord :)

7:30 - klev upp. Gick ut med Ebba på 25 min promenad, åt frukost och gjorde mig iordning.

9:15 - 12:00
- Föreläsning i Albertsalen, microeconomics (kursen går på engelska. Börjar nu anpassa mig till att även föreläsningarna går på engelska då vi har utbytesstudenter med på kursen :)).

ca 12:30
- Jag och
Ida (kika in i hennes blogg vettja) möts i stan och promenerar till Mejeriet (ett jättemysigt fik i Trollhättan). Vi tog varsin kladdkaka med grädde och tro det eller ej men vi satt och fikade till ca 17:00. Det kändes som en timma!! Vi pratade, och svisch så blev klockan helt plötsligt 17. Fiket hade en sådan mysig stämning och härlig stil, lite äldre och alldeles supermysig. Vi pratade och det var jättetrevligt. Ida som jag som bara har träffat i stan en gång tidigare men hållt lite kontakt med här kändes som att vi kände varandra lite sedan innan på något vis. Det var så lätt att prata och vi pratade om allt möjligt! Hon strålar en sådan skön stämning runt om kring sig. En varm människa som är underbar! Tack Ida! När vi skiljdes åt kom jag på mig med ett stort leende och ett extra gott humör :).

17:15 - Hemma i lägenheten igen. Simon hänger med mig och Ebba på promenad. Vi går till stan och Simon passar på att handla lite på ica.

18.00 - Skulle ha lagat potatis och purjolöksoppa men så blev det inte. Tog istället och värmde lasagne. Potatis och purjolöksoppa får det bli idag eller imorn!

19:30 - Jag och Sofia möts utanför fastigheten och cyklar tillsammans bort till Friskis och Svettis. 20:00 börjar steppasset och håller på till 21:00. Ett pass som verkligen var jobbigt! haha. Ben och kondition på det tog kål på mig. Spagettiben efteråt och det kändes jättehärligt! Svetten rann och det var den jobbigaste och härligaste träningen på friskis och svettis hittils.

21:30 - Tar en efterlängtad dusch och sedan blir det kvällspromenad med Ebba.

22:50 - Gjort iordning lite kvällsmat i form av två mackor med päronte till. Vi tittar på film, men hinner somna i slutet.

ca 00 - somnar som en stock! :)


Det där var min dag verkligen i detalj haha! Ska nu ta en morgonpromenad med Ebba sedan äta frukost, dricka en kopp kaffe och se nyhetsmorgon. Mysig morgon. Dagen kommer bjuda på plugg, tvättning och vi funderar även på att städa idag. Imorgon åker vi hem till Ödeborg (till min familj) över helgen :) 

Hoppas ni får en alldeles bra torsdag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja men visst är det härligt på nå vis att ha träningsvärk för då vet man verkligen att man jobbat hårt :-)



Funderar på att åka och sova hos Anders och Anna ihelgen, ska ringa dom snart och höra om dom är hemma. Skönt att få komma bort en helg.



Helins är bokhandeln i Bollnäs, Anna jobbade där förr och vi har varit in där, nångång då vi har varit på stan :-) Men inte lätt att komma ihåg alla affärer man springer i.



Vilken härlig dag du verkar haft igår och en låååång fika :-) Mysigt!



Nu ska jag ta och gå på ica och se vad dom har för lunch idag, börjar kurra rejält i magen nu, varit vaken sen 6:30 imorse. Åt frukost direkt då, så nu börjar magen ropa på mat :-)



Ha en trvevlig helg hos dina föräldrar och hälsa.



Kram.

Postat av: Ida

Lotta det är ju DU som gör mig rörd, tack snälla för dom fina orden! Och tack framförallt för en jättetrevlig fika! Det får vi absolut göra om och en massa annat också tycker jag :) Jag kom också på mig själv med ett stort leende och ett extra gott humör efteråt :)



Hoppas du och Simon får en jättemysig helg hemma hos dina föräldrar nu!



Kram Kram

2010-01-22 @ 03:25:53
URL: http://idamadelen.blogg.se/
Postat av: Maria

Blir en tripp till Anders och Anna nästa helg istl. Dom kunde inte denna helgen :-)



Hoppas ni får en bra helg oxå. Kram.

2010-01-22 @ 19:54:49
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback