Tågresa, Edsbyn-Trollhättan idag

Nu vet jag inte vart eller hur jag skall börja skriva. Det var ett tag sedan jag skrev, innan jul om man skall vara exakt och det har hänt lite grann. Har som ni vet firat jul hemma med familjen (underbar jul!) och den 28 december åkte jag och Ebba tåg upp till Edsbyn för att hälsa på Simon (som åkte till Edsbyn innan jul för att fira den med sin familj) och hans familj. Vi har umgåtts, spelat sällskapsspel, promenerat m.m. Har haft jättetrevligt där! De är så snälla och trevliga. Jag och Ebba har även hunnit vara hos Maria och Freja och hälsat på. Tagit fikor, lagat mat, umgåtts och pratat såklart :) När jag och Ebba kom till byn måttes vi av ett härligt snölandskap och -20 grader. Det har varit både -20 och ner till -7 grader under vår vistelsevecka i byn. På nyår var jag och Simon bjudna till Lillbogården (Edsbybackens lokal) och var där med ca 20 personer till. Kände faktiskt nästan igen alla, utom några! :)

Idag 04.40 åkte jag, Simon och Ebba tillbaka till Trollhättan. Tidigt skjutsade Eva oss till busshållplatsen och sedan började vår färd neråt. Redan gick bra och smidigt och vi var framme i Trollhättan vid 13.30. Sedan vi kommit hem har vi packat upp, tagit en runda på stan (handlat då det var nästan absolut tomt i kylskåpet haha), duschat (extra länge) och bara tagit det lungt. Inatt slår jag vad om att ingen kan väcka oss, vi kommer slockna som två stockar! 

Nej nu blire lite tv-spel, och tv här. Myskväll med andra ord! Hoppas ni har haft en alldeles bra tisdag och början på det nya året!

/Ann-Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback