Effektivpluggning idag!

Det är lördag förmiddag och jag har öppnat economicsboken. Ska sätta mig och plugga en stund idag innan jag åker till Ödeborg. Vädret är härligt, och jag funderar på att effektivplugga nu för att ta en långpromenad med Simon och Ebba vid ett :)

Efter promenaden blir det en dusch och packa lite (ombyte och högskoleböckerna) för att sedan ta vår lilla volvo och puttra till Dalsland. Imorgon är det som sagt kalas för Rickard (lillebror) som fyller hela 8 år 23 mars! Eftersom han har börjat läsa och tydligen läser min blogg lite grann vågar jag inte berätta vad han ska få från mig och från Simon.. haha! Fy vad stor han redan blivit, börjat läsa och räkna matte. Han tycker om matte och är redan jätteduktig! Vilken lillebror :)

Nej nu är det effektivplugga som gäller. En vecka kvar till tenta. Ska försöka få begrepp om de olika teorierna: Klassiska, Keynesianska, Monetaristerna och Nyklassiska. Önska mig lycka till och trevlig helg på er :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja jag saknar er med! Tänkte att jag skulle åkt ner och hälsat på er nu på påsklovet v14 men har inte tid, dels så får vi uppgift vi ska göra under lovet och sen så ska vi fira påsk i stugan. Men jag kommer gärna och hälsar på er i sommar. Varför ska ni bo så långt borta!! Måste prata på telefon snart :-)



Oja nu kommer det bli mycket plugg dessa 5 veckor, men vad kul. Det är ju en sådan intressant kurs och väldigt lärorikt, vi kommer lära oss om cellens uppbyggnad, kroppens uppbyggnad, läsa om olika sjukdomar, läsa om hjärtat, mikroorganismer, infektioner, andningsorgan osv osv. Ja man kan säga att man kommer lära sig allt om kroppen. Och så blir det ett besök på räddningstjänsten sista veckan :-) Nu har jag verkligen hamnat på rätt område, denna kurs passar mig perfekt :-) Kommer uppdatera på bloggen om vad vi gör i skolan dessa 5 veckor.



Självklart kan jag göra om din blogg, säg bara till vilka bilder du vill ha, färger, hur du vill ha bilderna i headern, så fixar jag det. Det kan jag göra nån kväll, det tar inte alls lång tid.



Hur går de för dig i skolan då? Kämpigt? Trivs du bra? Vi måste helt enkelt ta å prata i telefon nån kväll, haha!



Spännande med nya gardiner, kommer säkert bli kanonfint. Ni har sån mysig studentlägenhet. Jag har också hittat tyg på åhlens som jag ska sy nya kuddfodral och hissgardin av :-) Man vill ju ha massor av nya saker då de är vår!!



Ha de så bra vännen. Storkram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback