Lördag i Ödeborg

Jag, Simon och Ebba är nu hemma i Ödeborg och har varit det sedan i torsdags eftermiddag. Idag vaknade vi vid 09 och klev upp vi 09.30. Solen strålande och jag och hundarna tog en halvtimmespromenad. Efter den satt mina föräldrar och pratade vid köksbordet och vi joinade dem och satt där till inprincip nu. Häääärligt :)

Igår bakade jag och mamma en toscakaka som vi ska fika med idag men halva är redan uppäten haha. Gott, gott! Mamma fyller nämligen år på måndag så det blir lite fika idag och en tripp till Torp imorgon. Jag skall leta efter ett par ljusa utslitna stuprörsjeans och ett par converse. Vårstämningen man fått nu gör att man bara vill införskaffa vårkläder just nu! Mamma skall också leta lite, bl.a. efter ett par leggings till sin klänning och ja vi längtar att gå och kika lite :) Det var ett tag sedan eftersom man inte tillåtit sig att handla då ekonomin är lite tight. Simon, pappa, syrran, kanske hennes Simon och lillebror hänger också med imorgon. En riktig familjedag på torp med andra ord :)

Nu ska vi njuta av lördagen och bara umgås. Tror det snart blir en långpromenad i det våriga vädret!
Kvällen bjuder på melodifestival och god mat.

Trevlig helg på er alla läsare! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Fyndade ni något på torp idag? Ja visst får man vårkänslor nu och vill bara inhandla en massa nya kläder :-) Vi har oxå haft fint väder idag, ja läser du min blogg så får du veta vad vi gjort idag :-)



Ha en forts trevlig lördag! Kram.

Ps: hälsa grattis till din mamma och ge henne en grattis kram från mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback