Suck för det tekniska ibland..

Inte ofta jag är irriterad men det är jag just nu! Inte hela världen men endå. Det är en sådan liten skitsak som gör en irriterad. Kan ha lite med mina hormoner att göra också eftersom jag brukar vara lite känsligare nu. Skulle tvätta idag mellan 10-13, bara det att redan igår så fungerade inte våra taggar (de som gör att vi kommer in genom entrédörren). Jag och tre till stod utanför igårkväll och kom inte in p.g.a. att våra taggar inte fungerade. Jag fick ringa Simon som var inne i lägenheten och bad han komma ner och öppna åt oss inifrån så vi kom in. Tidigare hade Simon gått till shell en snabbis och när han skulle in fungerade inte taggen. Han stod och väntade i ca en kvart innan någon innanför skulle ut. Jag var inte hemma. Simon skulle ju bara vara borta någon minut och tog då inte på sig jacka (regnade och var ganska kallt igår). En tjej ringde Eidar (bostadsbolaget) och berättade om detta och nu är dörren olåst, bra. Men inte nog med det så skulle jag ju ner till tvättstugan för en stund sedan. Inte en tanke på att taggarna inte skulle fungera där (trodde det bara var fel på entrédörren). Så jag la taggen mot skärmen till tvättstugan men det gick inte.. Jag säger bara, nu får det tekniska fan vara nog om det inte kan fungera!!! Dessutom har lägenheterna bara stått här ETT ÅR, inte mer.. Åh jag blir så irriterad när det inte finns andra sätt att ta sig in på om det tekniska krånglar. Hur jobbigt är det att använda en helt vanlig nyckel som i äldre lägenheter? Jag förstår inte varför vi ska ha sådan här tagg. Använder MYCKET hellre en portnyckel som vi hade i byn när vi bodde där. Aldrig krångel. Blääää för tekniska grejer ibland.

Sådär nu är jag mycket lugnare :) Nu ska jag dricka en kopp kaffe, mums! Sedan ska vi dra igång och städa och efter det blir det plugg. Kanske baka sockerkaka också. Får se, är sugen :) Haha.

Trevlig kristihimmel på er!
P.S. Idag åker Simons föräldrar till London över helgen. Hoppas planen går som vanligt och att de får en trevlig resa :) Och på lördag ska Sofia i klassen dit, hoppas ni också kommer iväg och får en trevlig resa!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha ja det är bra att avreagera sig lite ibland :) Förstår att du blir irriterad och jag undrar också vad det är för fel på vanliga nycklar?!



Hoppas du får en jättemysig helg Lotta!!

2010-05-13 @ 10:49:14
Postat av: Lotta

Haha japp jätteskönt! Tack detsamma Ida :) Föresten har du slutat blogga? Kommer nämligen inte in på din blogg.



Hoppas ni också får en jättemysig helg ida! :)

Postat av: Maria

Men gu så irriterande, ja varför ska ni ha en tagg då en enkel nyckel finns?! Ja det ska vara moderna saker som alltid krånglar, grrrr vad arg man blir! Skitsaker. Mina hormoner är oxå sådär just nu, pms monster haha!



Här har vi regnväder idag, har regnat som bara den nu ikväll. Min stegräknare skickade jag efter från siba för ynka 49 kr. Den visar hur många kilometer man gått, hur många steg och så hur många kalorier man förbrukat, skitskoj. Köp en du med vetja.



Kram.

2010-05-13 @ 21:19:20
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback