Helguppdatering

Helgen gick rusande fort men det gör den alltid när man är hemma och hälsar på! Som sagt var jag i Ödeborg i helgen hemma hos min familj :) Jag och Ebba åkte dit i fredags eftermiddag och åkte hem söndag kväll. Simon stannade kvar i Trollhättan då han bl.a. ville spela sitt nya spel. På fredagen jobbade mamma kväll, och det var jag, pappa, Jessica, Rickard och Jessicas pojkvän Simon hemma. Vi umgicks och hade det trevligt. Ebba fick lära känna Trinny (familjens nya hund från Spanien) och det gick verkligen jättebra :) På lördagen tog jag och mamma en promenad med hundarna till en gammal tennisbana som växt igen och släppte hundarna så de fick leka av sig och busa. Ville ta kort och det passade alldeles utmärkt då! På eftermiddagen handlade vi till helgens middag och sedan blev det dags att laga mat. Jättegod rätt, italiensk pasta med kycklnig blev det på lördagen. På kvällen umgicks vi och hade jättetrevligt! På söndagen ville mamma ut och gå en långpromenad så jag, hon och hundarna tog en 2 timmar lång promenad runt Ödeborg. Jättehärligt! När vi kom hem var det redan dags att börja med maten (potatis, hemmagjorda pannbiffar med sås) och den var jättegod. Recept från arla.se båda dagarna. Mot kvällen var det dags för mig och Ebba att åka hem igen. Ebba var alldeles trött efter all lek :)

Här kommer några bilder från lördagen på hundarna. Man får många goa skratt av dessa ljuvliga underbara djur! :)Ebba till vänster, Trinny i miten (den nya familjemedlemmen) och Gucci till Höger.




Jag vet inte varför men Ebba kan få sådana roliga ansiktsuttryck! Hon ser rent utsagt galen ut på bilden, men hon blir ju jagad :)











Ebba var den enda som fick snöbollar på benen. Snälla Gucci och Trinny hjälper henne här av med dessa hemska snöbollar! Trogna vänner som hjälper varandra :)



Nej nu ska jag försöka studera lite juridik en stund. Hur det kommer gå vet jag inte. Jag måste erkänna, denna gång tar det lite emot att öppna böckerna men så envis som jag är..

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha vilka störtsköna bilder på vovvarna :-) Vad snäll dom är som hjälper Ebba med snöbollarna :-) Så gulligt! Trinny är jättefin.



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback