Julstämning

Nu har jag julstämning till max! Snön gör väldigt mycket och att graderna dessutom är på minussidan gör snöandet mycket bättre, dvs ingen slask :) Till helgen är det advent, och med det kommer julsakerna fram. Det enda som vi saknar nu är ett par julgardiner. Tänkte köpa två panellängder i rött. Helst i linne. Åhhhh vad jag älskar denna årstid. Och idag är det 1 månad kvar till julafton. Mysigt!

Idag blev det en allt och allo dag. Föreläsning på högskolan 9.15-12.00, sedan tog jag en timmas promenad med Ebba. Gick till hundrastgården här mitt i centrum och där fanns en tibetansk spaniel och en mellanpudel att leka med :) På eftermiddagen gick jag till stan för att "jaga" efter lite julklappar och efter stadsturen tog jag en liten tupplur (vet inte varför men var jättetrött) och sedan tog vi tag i städningen. Skönt att ha den gjord för veckan. Simon har även gått och blivit lite sjuk. Han som ALDRIG är sjuk! Okej jag tycker faktiskt lite synd om honom, så jag kan väl vara lite extra snäll mot honom idag ;) Imorgon efter att Simon varit i skolan åker vi hem till mina föräldrar i Dalsland och spenderar helgen där. Ska bli roligt!

Här kommer en bild från min och Ebbas promenad för en liten stund sedan. Vilken mysig julstämning det är ute!


Trevlig kväll på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback