Tentavecka!

Då var det redan måndag igen. Helgen bara schvissade iväg (innehöll mycket pluggande)! Med den nya veckan betyder det både muntlig tentamen och hemtentamen, dvs statistikkursens sista vecka och Simon har en skriftlig tentamen på torsdag. Tentavecka med andra ord! Idag fick vi hemtentan som vi har en vecka på oss att lösa. Den är klurig och tar tid. Ca 1/2 dag till 1 dag per uppgift varnade lärarna oss för det kunde ta och det är 5 uppgifter att lösa. Som vår lärare Martin tyckte: Guuuud vad avundsjuk jag är på er nu som ha en intellktuell vecka framför er, riktig hjärngympa och kluriga uppgifter att ta itu med :) Haha japp han hade rätt, kluriga är dem och tänka får vi göra så det ryker. Men jag gillar utmaningar att ta itu med så jag är taggad!

Idag slutade vi plugga vid 14 tiden och jag gick direkt hem och tog sedan en promenad med Ebba. När jag kom hem hade även Simon kommit hem och vi passade på att laga mat (hoppade över lunchen för att plugga istället och var vrålhungrig!) som blev ett tips som Sofia hade lagat. Stekt kyckling, tikka masala sås och ris till det. Jätteenkelt, snabbt att göra och gott. Nu sitter jag här och studerar muntafrågorna till den muntliga tentamen imorgon. Har lite till att plugga men sedan får det vara nog för ikväll. Kl 17 ska jag och Simon börja tentaplugga redovising (bra med reptition i den första kursen då vi läser externredovisning B till våren).

Nej nu pladdrar jag på och känner mig allmänt stressad. Ska ta itu med pluggandet haha! Trevlig måndag på er


Kommentarer
Postat av: Jessica

Weeei lycka till er båda två på tentorna :D! Och längtar tills du kommer hit nu snart!! försök komma så snart du kan för sprängs av saknad här! haha :) Kram på dig bästa syster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback