God eftermiddag!

Nu har jag, Simon och Ebba precis kommit in från solen. Kl 16-19 har vi tvättid och medan maskinerna var på passade vi på att vara ute i solen :) Jättehärligt! underbart! Förenade även lite nytta med nöje i solen. Tog nämligen med mig lite plugg, och läste lite grann inför litteraturseminariet som är precis efter påsk.

Helgen var jättebra! Jag och Ebba skulle åkt tillbaka till Trollhättan på fredagkvällen men Simon tog bussen till Ödeborg istället, så vi stannade i Dalsland ett litet tag till. Umgicks med familjen och hade det bara trevligt! På söndag förmiddag åkte vi till Trollhättan igen då vi låg lite efter i både städning och plugg.

Igår lagade vi en ny gryta. Jättegod var den och hur lättlagad som helst! Snodde receptet från mammas kokbok :)
Här kommer receptet:

Heta grytan

400g fläskfilé
150g chorizo
smör till stekning
salt
1 röd paprika
½ dl vatten
2dl creme fraishe, paprika chili.

Skär korv och fläskfilé i skivor. Salta och stek köttet i smör. Lägg i korven och låt den steka med någon minut Kärna ur och skär paprikan i mindre bitar och lägg ner i pannan. Tillsätt vatten och creme fraishe. Låt koka på svag värme under lock 3-5 min. Servera med potatis eller ris.

När vi lagade till 4 pers så dubblade jag såsen och lite till. Hade 5 dl creme fraishe och dessutom köpte jag vanlig creme fraishe som jag blandade med chilisås och paprikakrydda. Det blev jättegott!


Här kommer även några bilder på Ebba från igår när vi satt ute i solen och myste!






Nu ska jag passa middagen. Ikväll blir det stuvade makaroner och falukorv :)
Fortsatt trevlig måndag!






Kommentarer
Postat av: Maria

Åh den där grytan måste jag prova någond dag! Låter riktigt smarrigt!



Tänkte fråga dig över, vad du är sugen på för mat om vi ska laga i påsk? Kyckling eller räkor? Har lite rätter här som jag tänkte vi kunde göra, å då är det med kyckling eller räkor :)



Höres mer på torsdag. Kraam. Ps: guuu så söt Ebba bebba är i solen, riktigt myyyyser :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback