Den stora uppdateringen

Äntligen har jag fått tillbaka mitt bloggsug. Det har liksom inte riktigt infunnit sig i veckan men nu är det tillbaka och det är huvudsaken :)

Jag börjar med att uppdatera från i lördags - Det var då hela familjen (Mor, far, jag, Jessica, Rickard och våra pojkvänner Simon och Simon) överaskade pappa med en bowlingkväll i Uddevalla. Vi alla hade jätteroligt och pappa tyckte det var så roligt att han bokade oss en timma till den kvällen :) Värt att säga är också att pappa ALRIG hade varit sig spelat bowling eller hållt i ett bowlingklot innan detta så det var extra roligt!

Här kommer några bilder från bowlingen - Pappa, och till höger ser man Rickard på banan bredvid


Mina underbara fina föräldrar!


Och min underbara pojkvän Simon


Syster yster och hennes pojkvän Simon :)


Lillebror Rickard helt fokuserad. Han var jätteduktig på att bowla! Helt fascinerande eftersom han ibland rullade iväg nr12... hur han ens lyckades med det har jag ingen aning om. Vi tjejer tog nr 8 och 10.


Mammas tur :)


..Och min tur


Simon :)


Simon och Simon - Förstår ni att mamma är glad att bara behöva komma ihåg ett namn ;)


Denna härliga bild får avsluta bowlingkvällen. Jessica vs Simon på varsin bana


På söndagen åkte jag, Simon och Ebba tillbaka till Trollhättan igen efter en jättetrevlig helg hos min familj.

Det blev en ny vecka och för både mig och Simon har det varit mycket pluggande. I torsdags fyllde jag 23 år och den firades med att Sofia först kom hit med bakelse och jättefina vita tulpaner. Vi fikade och pluggade här i lägenheten :) Tack sofia! På eftermiddagen kom Simon hem och vi hade en umgåsdag. Vi såg på solsidan och bara hade det trevligt! Pratade i telefon med farmor och faster Madde (som nu poängterade att det är 1 års skillnad på oss ett tag hihi eftersom hon inte fyller 25 år förrän sent i November), mamma, pappa och Simons mamma. Det var verkligen en jättemysig födelsedag! Tack alla! Alla gratulationer över facebook gjorde mig väldigt rörd och glad.

Här är de jättefina tulpanerna jag fick av Sofia! :) Dock hade vi ingen vas haha, men ett grogg/ölglas fick gå lika bra. Nu vet jag att vi måste iaf införskaffa EN vas.



Igår fredag var en jättetrevlig dag! Den började med en föreläsning på skolan 9-12 och fortsatte sedan med att jag och Sofia åt lunch på en indisk restaurang. Har ätit där en gång tidigare med Sofia och det var jättegott! Mums. Vid 13.40 begav vi oss hem till oss för att sedan åka till Uddevalla där vi kl 15 hade bestämt tid med Wilhelmsen Callenbergs ekonomichef. Dock var vi lite tidiga så jag passade på att handla innan vi åkte dit. Väl där fick vi sitta och prata med ekonomichefen om de frågor vi hade angående räkenskapsanalysen vi håller på att göra. Hon var jättetrevlig och gav oss även tips om hur vi ska passa på att göra nu för att få in en fot senare i något företag. Jättesnäll! Efter mötet åkte vi tillbaka till Trollhättan och hälsade på hemma hos Sofias familj en sväng. Henns mor hade precis bakat kanelbullar som vi blev bjudna på. Åh så gott :) Efter en snabbis där åkte vi till Sofias lägenhet där hon packade och sedan skjutsade jag henne till stationen. Kom hem vid 17.45 och jag och Simon hade en lugn fredagkväll. Kikade på På spåret och sedan blev det läggdags. Verkligen en jättetrevlig fredag!

Idag lördag kommer det vara en superbra dag! Först ska jag baka två kakor - morotskaka och banankaka. Sedan ska jag plugga lite om jag hinner. Simon sitter just nu skriver en tenta på förmiddagen och när han har skrivit klart skall vi åka ut till Överby en sväng för att veckohandla och så vill jag även kika lite i de andra affärerna. På eftermiddagen kommer min familj hit (mamma slutar kl 16) och det blir lite födelsedagsfirande :) Och ikväll blir det såklart melodifestivalen. Hoppas ni får en alldeles bra lördag!

Och jag vill önska er en alldeles jättebra helg!
Nu ska jag strax sätta igång bakandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback