God förmiddag!

Sitter framför datorn och surfar med en kopp kaffe, och har en allmänt mysig morgon. Imorse klev jag och Simon upp runt 8. Har tagit en dusch, gått på morgonpromenad och ätit en god frukost. Härligt!

Idag är det föreläsning i marknadsföring 13.15-16.00 och efter den åker jag, Simon och Ebba hem till min familj och spenderar helgen där. Pappa fyller 44 år på måndag och vi firar honom redan på söndag :)

Igår köpte jag raggsocksgarn i rosa. Jag vill ju så gärna lära mig att sticka raggsockar! Mormor är jätteduktig på allt som har med handarbete att göra så jag skall fråga henne om hon vill lära mig att sticka själva sockan. "skaftet" klarar jag att sticka själv men det här med att sticka häl och allt det andra verkar svårt innan man kommer in i det. Tur man har mormor som kan sådant här och besitter så mycket kunskap! Åh jag älskar ju att pyssla. Tänk att kunna sticka sina egna raggsockar! Dessutom har Simon redan beställt ett par så det är bäst att jag lär mig nu :)



Kommentarer
Postat av: Maria

Jaa visst är det mysigt att gå runt Bäck, förstår att du saknar det. Är extra mysigt att gå där på våren och hösten tycker jag :-) Du får komma och hälsa på nu i vår, så får vi ta en promenad där med vovvarna :-)



Härligt att ni har mycket gruppinlämningsuppgifter då. Sjukvårdskursen slutar på fredag vecka 9 och då innan vi går på sportlov så inleds andra kursen som är lindrande vård, då på fredag vecka 9. Så då kommer vi att få uppgifter utifrån den, som vi ska göra under sportlovet! Jaa det ska bli så skönt att få åka bort en helg och hälsa på dom. Känner att jag behöver miljöombyte nu, få komma bort en stund.



Vilket fräsigt och snyggt garn nu köpt, jag vill också lära mig att sticka strumpor. Snart är ialf min halsduk klar, den har liksom blivit lagd åt sidan nu då det är så mycket att göra i sjukvårs kursen, skolan kommer liksom före :-) Fick ialf betyg på hjärt/kärlkramps uppgiften idag och det var ett starkt VG :-)



Nu ska jag läsa på lite mer om skallskador som vi har seminarium om, imorrn. Men jag känner att jag kan detta nu, för jag rabblar det utantill som rinnande vatten, hihi!



Skickar en stor varm hälsinge KRAM till er!!

Postat av: Maria

Jag igen :-) Hälsa grattis till din pappa från mig! Ha en supertrevlig helg. Själv ska man ut på krogen på lördag, ska bli kul :-)

2011-01-27 @ 18:35:52
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken underbart fin rosa färg! Man kanske kan få beställa ett par sen när din mormor har lärt dig ;)



Förlåt att jag är så dålig på att svara men jag tänkte faktiskt också gå på Alex Schulman så för mig skulle det passa perfekt att ta det direkt efteråt!

Ska vi bestämma det? :)



Hoppas ni får en jättefin helg hos din familj!

Kraaam

2011-01-28 @ 10:12:30
URL: http://idamadelen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback