Helguppdatering

Hej och godkväll på er!

Nu är det snart dags att lägga sig och ta med datorn in till sovrummet för att sätta på kanal5 play men innan det tänkte jag uppdatera er om helgen från Ödeborg. Som sagt är det renovering som pågår där och pappa har varit hemma hela veckan (vanligtvis är han borta på veckorna då han jobbar i Kungsbacka) för att fixa med köket. Det har hänt en hel del, men fortfarande är det en hel del som skall göras. Det är inte bara skåpen som skall bytas utan hela köket görs om. Altandörren har de tagit bort och gjort vägg, tagit ur det gamla fönstret för att ersätta med ett mindre, två sidor kök istället för en sida som vi hade innan. En vägg skall rivas för att få öppet mellan kök och vardagsrum etc.. ja det är en hel del och det är jätteroligt att se alla framsteg och hur annorlunda det blir! Kommer att visa er kort från helgens framsteg lite längre ner :)

Det är ungefär vad som hänt i helgen. Vi har levt utan kök - utan spis och kran + diskmaskin. Det har resulterat i att vi har ätit på papperstallrikar, stekt hemmagjorda hamburgare i ett våffeljärn m.m. Hihi ja det har faktiskt varit lite roligt och annorlunda! Umgåtts har vi också och tagit promenader med hundarna.

Jag, Simon och Ebba åkte tillbaka till Trollhättan nu på eftermiddagen och kl 18.30 var det dags för ett 75 min steppass på friskis och Svettis med Sofia och hennes syster Sara. Väldigt skönt med ett söndagspass!

I torsdags när jag och Simon kom till Ödeborg. Mor och far håller på att göra en mall till hörnet för att sedan åka med bänkskivan till Bauhaus som får såga till den. Bakom pappa där ni ser det gråa (spackel) har altandörren suttit innan men som nu har slagits igen.



På fredagen har Överskåpen byggts ihop och monterats upp. Även "hörnbrädan" har fått sågats till och kommer snart på plats. Pappa har även dragit rör till fläkten.


Skåpsluckorna kommer på plats



Dålig kvalité på bilden, men här är det lördagkväll och pappa och Simon (jessicas pojkvän) borrar hål för spishäll och diskho.


Den fina varmluftsugnen kom också på plats under lördagkvällen



Idag Söndag håller pappa på med lite el



Dessa två får avsluta helgen :) Ebba och Trinny 


Nej nu ska jag föna håret för att sedan lägga mig. Imorgon piper klockan kl 07 och kl 9 skall jag befinna mig i skolan för en externredovisningsföreläsning samt grupparbete på eftermiddagen. Godnatt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow vilket snyggt kök! Varmlufts ugnen gillade jag starkt :-) Låter som ni haft en mysig och fullbokat helg! Hoppas att det gick bra på gruppredovisningen idag.



Kram kram.

Postat av: Haakonemmy

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2011-09-09 @ 08:02:57
URL: http://haakonemmy.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback