Nya kursstarter!

Det är tisdag och idag börjar första introduktionen i den ena av de två kurser vi nu kommer att läsa under de 10 kommande veckorna. Som jag har nämnt tidigare i bloggen kommer vi läsa Externredovisning B och Marknadsföring II.

Vi börjar inte förrän 14.15 idag så nu passar vi på att tvätta här hemma (10-13) :)
5 maskiner står på tur.
Nej nu en kopp kaffe och lite surfande medan de två första maskinerna är igång.

Externredovisningens litteratur (tillkommer även lite kommpendiummaterial senare). Jag har redan börjat läsa lite och detta är jätteintressant!


Och marknadsföringens litteratur. Passade på att låna dessa böcker på högskolans bibliotek :) Den blå boken är bara referenslitteratur men den boken vi ska ha (huvudboken) är på engelska så jag hittade nog ett bra komplement till den på svenska. Bra om det är något som är oklart.


Jag hoppas ni har en alldeles bra tisdag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att ni har plusgrader idag med. Jag och Freja har varit ute på 1 tims promenad nu, uppfriskande och härligt med -5 grader faktiskt. Man blir sådär härligt pigg :-) Men det är snorhalt på vissa ställen även idag, man får liksom krypa fram på vissa ställen, och ibland blir Freja så ivrig att hon drar till i kopplet och en annan hinner inte riktigt reagera innan man halkar till.. haha!



Nu ska vi baka kanelbullar, degen står på jäsning nu, så då passar jag på att sitta här vid datan. Och Freja, ja hon sover i soffan såklart. Köpte en ny filt på ica förra veckan, som är jätte, jätte mjuk. Känns som en nallebjörn. Och självklart bråkar vi om den filten, haha. Men nu så sitter ju inte jag i soffan, så då passar hon på att lägga sig på den och sova :-) Lillpluttan min.



Härligt att ni inte börjar förräns 14:15 idag, man hinner ju göra undan en del hemma. Skönt det oxå.



Denna termin ska vi ha 4 st böcker, sjukvård (som vi läser nu fram till v 9) palliativ vård (som handlar om vård vid livets slut) geriatrik och så arbetsmiljö och säkerhet. Men tycker att vissa böcker är lite väl dyra.. suck!



Vad har ni mer för planer denna vecka då? Kram kram på er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback